Jan Fikáček

Vystudoval chemii (SŠ), kybernetiku, řízení, ekonomii a teorii systémů (interdisciplinární studia - VŠ), je obecně uvažujícím člověkem někde na pomezí mezi přírodními vědami a filosofií. Roky vyučoval filosofii fyziky a virtuální reality na PřF a MFF UK v Praze. Od září 2021 Ph.D. se zaměřením na filosofii fyziky a matematiky. Pracoval jako evropský expert pro "Future Technologies", 7 let pak v jedné z nejvyšších evropských pozic v počítačové bezpečnosti. Momentálně finanční expert na evropské úrovni. V letech 1991-7 byl předsedou společnosti Mensa ČR. Je členem světové vědecké Společnosti pro filosofii času. Absolvent Oxfordského kurzu Filosofie vědy. Více informací zde.

Chcete-li sledovat diskuse v "jeho" skupině, připojte se do Vědecké filosofie & Fyziky (nejen). jfikacek@gmail.com
 
Upozornění: Toto je popularizační blog pro veřejnost, neberte ho tedy jako vědeckou dizertační práci. Někdy je to jen divoká fantazie. Na druhé straně se snaží udržovat jistou vědeckou kvalitu, takže "esoterické" komentáře nejsou vítány. P.S.: Osobně útočné a odborně velmi nekvalitní komentáře, zejména velmi dlouhé, budou mazány.
  • Počet článků 310
  • Celková karma 30,39
  • Průměrná čtenost 3149x

Jan Fikáček

Proč jsou dnešní mouchy geniální

Tak jo, už mám nějaký ten pátek. To mi ale dává na druhé straně příležitost k dlouhodobým "empirickým studiím". Ne zrovna, že bych mohl pozorovat pohyb kontinentů, ale něco pro mnoho lidí neviditelného jsem už zachytil.

26.7.2023 v 9:33 | Karma: 27,84 | Přečteno: 1086x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Jak kamaráda seznámit s Václavem Havlem

Mám rád malé rošťárny, a tak jsem se jednou s kamarádem vsadil o prachy, že ho seznámím s Václavem Havlem. Hrozně se divil, že ho znám, nač jsem nereagoval, protože jsem Havla nikdy osobně neviděl. Ale sázku jsem nakonec vyhrál.

27.10.2020 v 9:07 | Karma: 40,25 | Přečteno: 2182x | Diskuse| Osobní

Jan Fikáček

Jak jsem zničil Playboy

Kdysi jsem psával články do časopisů jako Ekonom, Mladý svět, Playboy, Téčko (civilizace + magazín), Vlasta, Mladá Fronta Dnes (víkendová příloha), atd. Přestože byly mé texty žádané, byly občas pro časopisy trochu nebezpečné.

2.6.2020 v 9:12 | Karma: 36,84 | Přečteno: 1746x | Diskuse| Společnost

Jan Fikáček

O tom, že krásné ženy umí zrychlovat i zpomalovat čas :-)

Znáte to. Máte jít s ženou na nějakou akci a po hodině jejích příprav, v okamžiku, kdy už máte vycházet, zjišťujete, že vaše dáma je tak v polovině svého oblékání a malování. (délka blogu 2 minuty)

22.10.2019 v 9:16 | Karma: 39,11 | Přečteno: 2069x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Zastrč ten svůj růžový nesmysl!

Bylo to dávno, už to ani pravda není. Byl jsem už skoro rok sám, jaro v plném proudu, učil jsem v Loučeni spoustu mladých holek rezervační systém Českých drah. Každý týden se našla nějaká, kterou bavilo provokovat. :-)

21.5.2018 v 9:07 | Karma: 44,21 | Přečteno: 3625x | Diskuse| Společnost

Jan Fikáček

Chcete mít geniální dítě?

Když jsem ještě bydlel v Praze na Barrandově, obcházela jednou kolem pískoviště, kde jsem si hrál se svým synkem, jedna postarší paní. Dost divně koukala. A pak to z ní vypadlo. Dala mi neslušnou nabídku. :-)

9.5.2018 v 9:07 | Karma: 43,37 | Přečteno: 3381x | Diskuse| Společnost

Jan Fikáček

"Géniové si vyplňují složenky sami!" pronesla do ticha

Znáte to. Jsou velmi chytří lidé, kteří jsou jaksi nepraktičtí, do života se nehodí. O takové aby se pořád někdo staral. Nikola Tesla se například zamiloval do jednoho holuba a smrt onoho holuba uspíšila i smrt Teslovu.

18.3.2018 v 18:36 | Karma: 44,52 | Přečteno: 4796x | Diskuse| Společnost

Jan Fikáček

Proč se skoro všechny děti ve Francii jmenují stejně

Jestli čekáte, že budu psát o tom, že většina dětí narozených ve Francii se už jmenuje Mohamed, tak jste se netrefili. Většina dětí v Belgii a Francii se totiž jmenuje Dusmo.

22.2.2018 v 9:08 | Karma: 44,99 | Přečteno: 10080x | Diskuse| Cestování