Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

GPS idioti

Tak jsme si taky koupili "džípíesku", tedy hlavně pro klid rodiny. Vlastně se s ženou skoro nikdy nehádáme, ale jakmile vyrazíme na nějaký výlet a začnou potíže s orientací, je oheň na střeše. Jsou tací, kteří řídí a koukají do mapy současně, ale já jsem asi slabší kousek, a taky ta bezpečnost. Tak navigaci nechávám na ženě. A my víme, pánové, jak jsou na tom ženy s mapami, že?

www.gps_navigace_mapy.cz

Moje žena je ten případ, který by asi nemohl pracovat v Kartografickém ústavu, resp. kdyby ona kreslila mapy, byly by to spíše nepřehledné chuchvalce čar. A protože nechávám orientaci při mém řízení na ní, mění se naše výlety občas v peklo. Já prostě nechápu, jak se nemůže za 5 minut zorientovat v mapě a říci mi na další křižovatce, kam máme odbočit! Vždyť je to tak snadné, ne? A vůbec mi to na druhé straně nekoresponduje s faktem, že když já hledám doma nějakou SVOU věc, ona je mi vždy schopna říci kde ji najdu. Chápete to? Já ne!

Ale zpět k GPS a jedinému závažnému problému našeho manželství…. (tedy jedinému, který lze zveřejnit). Přímo bych jej nazval "orientačními hádkami". Musím si ještě kopnout do své ženy a sdělit vám, že moje orientace bez mapy je asi na stejné úrovni, jako její s mapou. Zbraně naštěstí na dovolenou nevozíme, ale i tak naše šestiletá dcera je v podobných chvílích připravována na život na Sicílii. Naštěstí v hotýlcích a jiných zařízeních, ve kterých přes dovolenou bydlíme, nemají formuláře žádosti o rozvod, takže naše manželství přetrvává…. 

Trvalost našeho svazku jsem tedy pojistili koupí GPS, a překonali jsem i hrozící problém v podobě nutnosti rozhodnout, jestli GPS na nás bude mluvit mužským nebo ženským hlasem. A tak nás čekají už jen světlé zítřky, neboť vyřešení "orientačního problému" považuji za významností rovna ukončení druhé světové války (tedy alespoň pro naši rodinu). 

Pak jsem si ale vzpomněl na jednu sci-fi, která popisovala sladký život v budoucnosti a také… degenerovanost lidí v této budoucnosti. No, nesmím pomlouvat své hostitele, ale Čech se po pár měsících v Bruselu neztratí a ví lépe než místní, kterou úzkou uličku zvolit, aby byl v cíli dříve než kdokoliv jiný. Že oni všichni ostatní už v Bruselu mají GPSky a ty je navádějí jen hlavními silnicemi?! 

Své degenerační podezření jsem si potvrdil včera, kdy jsem měl odvézt hlídačku naší malé dcery domů a nevzal si ten krám! Na můj dotaz, kde bydlí, řekla že pojedeme kolem NATO, protože tam ji vede její GPS, když jezdí ze školy. Snažil jsem se naznačit, že ta škola je na druhém straně Bruselu, než místo, odkud vyrážíme, ale neuspěl jsem. Nedověděl jsem se ani čtvrt, ve které ona au-pairka bydlí (tu prý GPS nepotřebuje), jen ulici a číslo. A znát každou ulici v Bruselu, to po mně fakt nechtějte! 

A tak jsme po velkém oblouku Bruselem zamířili zase poněkud zpět k našemu bytu. Když jsem milou dotyčnou vysadil, vzal jsem to domů dle mého odhadu a byl jsem zpět podezřele rychle. I rozevřel jsem mapu a měřil (odpichovátkem): cesta od nás tam 7,3 km; cesta zpět 3,2  km. 

No jistě, měl jsem si ten úžasný přístroj vzít a naťukat tam tu proklatou ulici. Příště tedy na věčné časy s GPS a nikdy jinak! A budu šťastný! Hledím vstříc lepším zítřkům. Tedy dokud nedojdou baterky! (Vy víte, jak to myslím.) Pak budu GPS idiot, jako všichni.

Autor: Jan Fikáček | středa 27.6.2007 11:51 | karma článku: 26,12 | přečteno: 2457x
  • Další články autora

Jan Fikáček

Proč jsou izraelská média daleko méně proizraelská než česká?

A nejde jen o izraelská média. USA jsou přece dlouholetý a věrný spojenec Izraele, ale ani ony nestojí teď vždy na straně Izraele. Proč? Proč se snaží válečné tažení Izraele brzdit a volají po příměří?

16.4.2024 v 9:07 | Karma: 36,70 | Přečteno: 3316x | Diskuse| Politika

Jan Fikáček

Tak přece má foton hmotnost!?

Fyzika je úžasná věda, která proměnila celou naši civilizaci. Stačí vzpomenout třeba jen elektřinu bez níž by nebyly počítače, mobily, TV, osvětlení našich bytů atd. Ovšem výjimečně se v ní objeví i dost iracionální tvrzení.

9.4.2024 v 9:07 | Karma: 22,82 | Přečteno: 806x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Solvay institut - Einstein, Schrödinger, Planck, Heisenberg, Bohr atd.

Od roku 1911 se konají Solvayovské konference, kterých se ve dvacátých letech účastnili dnes nejslavnější fyzici jako Einstein, Planck, Bohr, Heisenberg. Tyto konference jsou známé hromadnými fotografiemi nejslavnějších fyziků.

2.4.2024 v 9:07 | Karma: 20,73 | Přečteno: 531x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Nahraďte svou ženu a děti umělou trpělivostí (inteligencí?)!

Tak jo, uznávám, že ženu a děti nelze umělou inteligencí nahradit ve většině případů, ale v jednom by to asi šlo, ne? :)

20.3.2024 v 9:07 | Karma: 24,49 | Přečteno: 874x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Mašínové: Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina!

Film Bratři o skupině Mašínů dostal v sobotu cenu za nejlepší film roku na Českém lvu. Jeho tvůrce na večeru prohlásil, že to byli hrdinové. Tak se pojďme podívat na jejich činy.

11.3.2024 v 9:07 | Karma: 45,75 | Přečteno: 6432x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

  • Počet článků 310
  • Celková karma 30,45
  • Průměrná čtenost 3149x
Vystudoval chemii (SŠ), kybernetiku, řízení, ekonomii a teorii systémů (interdisciplinární studia - VŠ), je obecně uvažujícím člověkem někde na pomezí mezi přírodními vědami a filosofií. Roky vyučoval filosofii fyziky a virtuální reality na PřF a MFF UK v Praze. Od září 2021 Ph.D. se zaměřením na filosofii fyziky a matematiky. Pracoval jako evropský expert pro "Future Technologies", 7 let pak v jedné z nejvyšších evropských pozic v počítačové bezpečnosti. Momentálně finanční expert na evropské úrovni. V letech 1991-7 byl předsedou společnosti Mensa ČR. Je členem světové vědecké Společnosti pro filosofii času. Absolvent Oxfordského kurzu Filosofie vědy. Více informací zde.

Chcete-li sledovat diskuse v "jeho" skupině, připojte se do Vědecké filosofie & Fyziky (nejen). jfikacek@gmail.com
 
Upozornění: Toto je popularizační blog pro veřejnost, neberte ho tedy jako vědeckou dizertační práci. Někdy je to jen divoká fantazie. Na druhé straně se snaží udržovat jistou vědeckou kvalitu, takže "esoterické" komentáře nejsou vítány. P.S.: Osobně útočné a odborně velmi nekvalitní komentáře, zejména velmi dlouhé, budou mazány.