Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je umělá inteligence úplně blbá?

19. 04. 2017 10:05:04
Určitě si také myslíte, že je umělá inteligence něco téměř nadpozemského, co za chvíli nebudeme chápat, a bude nás svou super-inteligencí neskutečně překonávat. Ale netvoří občas vědci spíše umělou hloupost?

Tak jsem si koupil papiňák, malý šikovný papiňák (větší nepotřebuju), za přepočtených 38 Eur. U nás v Belgii je nejlevnější za 90 Eur a hlavně 2x tak velkej. Taky ale seženete papiňák za 500 Eur. OK, Tescoma je šikovná česká firma, papiňák se vlezl i do palubního zavazadla, takže pohoda.

Jenže od té chvíle mi reklamní systém, který má údajně disponovat i umělou inteligencí, začal na spoustě webů nabízet samé papiňáky od firmy Tescoma, nejčastěji ten, co jsem si koupil. Jenže to moc chytrá reakce fakt není. Spíše bych řek, že je to reakce přímo blbá, protože další papiňák si koupím tak za 25 let. Tedy ten "inteligentní" reklamní systém se spíš chová jako blb.

Totéž se mi stalo s nosičem na kola, který jsem si koupil loni v létě. Pořád se mi nabízí prakticky tentýž výrobek. Nemá to ale smysl, protože na kolech nešetřím a koupil jsem si kvalitní nosič Thule, navíc skládací do kufru, takže mi ho těžko ukradnou, když ho ani neuvidí. Když to dobře půjde zase nebudu dalších 20 let nosič potřebovat. A i kdyby, tak najít nosič na webu fakt umím. :-)

OK. Dokážu si představit, že některé reklamní systémy nemusí mít zrovna umělou inteligenci od Googlu, dokážu si představit, že informace o prodeji v kamenném obchodě se do systému nedostane. Dokážu si dokonce představit, že marketing může počítat s tím, že papiňák Tescomy doporučím kámošů. Ale otravování reklamou tedy fakt kladný vztah ke značce nevytváří. A k reklamnímu systému taky ne.

Navíc si už vůbec nedokážu vysvětlit, když reklamní systém v Amazonu, kde se prodeje elektronických knih dějí elektronicky na webu, pořád nabízí již dávno zakoupenou knihu. Tohle má být umělá inteligence?

Všichni se obávají nadlidských schopností umělé inteligence v budoucnosti. Já se začínám bát umělé blbosti. Nainstaloval jsem software, který weby od reklam čistí, takže snad budu umělou blbost už potkávat výrazně méně. :-)

Autor: Jan Fikáček | středa 19.4.2017 10:05 | karma článku: 33.90 | přečteno: 1085x

Další články blogera

Jan Fikáček

Jsme mrchožrouti nekonečna

Nekonečno znamená snad pro všechny lidi tajemno a ztělesnění vědy. Proto možná některé překvapí, že ty nejzásadnější vědecké objevy nemohou vznikat jinak, než že nějaké, do té doby samozřejmé nekonečno, zničí.

25.7.2017 v 9:07 | Karma článku: 28.89 | Přečteno: 569 | Diskuse

Jan Fikáček

Kvantová mechanika, nekonečno a bůh

Říkáte si, co mají tyto tři věci společného? Všechny v nás svou tajemností a nepochopitelností vzbuzují posvátnou úctu. Také nám ale zatemňují rozum. Fascinují nás jako světlo fascinuje můry a je na čase se z jejich vlivu vymanit.

13.7.2017 v 9:04 | Karma článku: 32.58 | Přečteno: 1047 | Diskuse

Jan Fikáček

Cestující metra jako kvantové vakuum

Kvantová mechanika je pro většinu lidí nepochopitelná tajemná sféra. Přitom se dá pochopit celkem lehce. I v našem běžném životě můžeme pozorovat jevy, které snadno chápeme, a přesto jsou názornou metaforou kvantového chování.

9.5.2017 v 9:07 | Karma článku: 34.63 | Přečteno: 1251 | Diskuse

Jan Fikáček

Teorie Všeho jako filosofie mrtvá už při narození

Geniální fyzik na vozíčku, Stephen Hawking, se ve své knize Velkolepý plán snaží načrtnout obrysy tzv. teorie všeho. Otázkou ale je, je-li taková teorie vůbec možná, a jestli ano, co vlastně bude popisovat.

2.5.2017 v 9:07 | Karma článku: 35.05 | Přečteno: 1191 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Markéta Šichtařová

„Vyrobíme nezaměstnatelné!“ je pravé heslo ČSSD

Jak se blíží volby, politici vymýšlí, jak ulovil voliče. A čím mají horší preference, tím zoufalejší nápady. Tento týden perlil volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek.

18.8.2017 v 8:00 | Karma článku: 32.71 | Přečteno: 789 | Diskuse

Eva Kislingerová

Prevence „turistofobie“? Sázka na kvalitu!

Podle některých médií, včetně České televize, se Evropou šíří vlna doposud nepoznané „turistofobie“.

17.8.2017 v 21:30 | Karma článku: 10.12 | Přečteno: 385 | Diskuse

Josef Barta

Komunikace 21 století v paradoxu pracovního prostředí a závislosti století devatenáctého

Změny životního stylu, volnost, svoboda, globální vztahy i komunikace dneška je jiné úrovni než před 200 lety. Pracovní vztahy jsou úzkostlivě drženy na úrovni závislostí a demagogie vztahů zaměstnanec:zaměstnavatel z doby minulé.

17.8.2017 v 15:18 | Karma článku: 5.87 | Přečteno: 211 | Diskuse

Eva Kislingerová

Zelený program v okurkové sezóně

Asi před týdnem jsem si se zájmem přečetla rozhovor pražského zastupitele a předsedy strany Zelených Matěje Stropnického, ve kterém představoval volební program své strany.

14.8.2017 v 21:06 | Karma článku: 23.69 | Přečteno: 577 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak to vidí Šichtařová a jak to vidím já

Mladí lidé nejsou nositelé nových technologií, ale jejich obětí. Po pravdě řečeno, vidím to trochu jinak než autorka několika ekonomických bestsellerů

14.8.2017 v 8:00 | Karma článku: 23.54 | Přečteno: 1032 | Diskuse
Počet článků 56 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1833

Vystudoval chemii, kybernetiku a teorii systémů. Roky vyučoval filosofii fyziky a filosofii virtuální reality na PřF a MFF UK v Praze. Pracoval jako evropský expert pro "Future and Emerging Technologies". V letech 1991-7 byl předsedou společnosti Mensa ČR (lidé s IQ nad 148 (US norma)), zakladatelem a předsedou Einsteinovy společnosti (IQ nad 180). Více informací zde.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.