Jak neplatit pokuty za dopravní přestupky

27. 05. 2020 9:09:42
Znáte to, nikdo není dokonalý a občas se nějaká ta chybička při řízení vloudí. Někdy je to vysoká rychlost, jindy spěcháte, tak jedete posledních 50 metrů před křižovatkou v autobusovém pruhu, máte-li kriminální sklony jako já.

Já tedy trpěl zejména na ty pruhy. Přesto, že jsem jimi nejezdil kilometry, jak to dělají nejednou Pražáci, nepřišlo mi to jako nic proti ničemu jet posledních 50 až 100 metrů před křižovatkou v autobusovém pruhu, když jsem přesně věděl, kdy padne zelená. Vyrazil jsem pár vteřin před ní, když byl tento autům zakázaný pruh volný, a projel jsem křižovatkou jak nůž máslem, nikoho jsem nepřibrzdil. Nabral jsem totiž už před ní rychlost, a do ní jsem vjel právě ve chvíli, když naskočila zelená, takže jsem jí prohnal ještě před prvními auty.

Dobrý trik, ale nejednou se někde zřejmě skrýval policajt, takže mi občas přišlo domů oznámení o přestupku s výzvou k písemnému vysvětlení mého chování. Součástí bylo, abych si k případnému soudnímu jednání vybral jeden ze tří oficiálních jazyků země, kde jsem působil. Jo, nezmínil jsem se, že šlo o Belgii, a to tak před 15 lety. Obrana byla celkem snadná. Stačilo si vybrat místo rozšířené francouzštiny nebo vlámštiny němčinu, která je sice v Belgii úředním jazykem, ale v podstatě jím tu nikdo nemluví. Policie to skoro vždycky vzdala.

Někdy jsem použil ještě další velice účinný trik. Odpovídal jsem prostě na položené otázky. Jedna z nich totiž byla po zaměstnání, tak jsem skoro pravdivě odpověděl, že je moje zaměstnání na úseku bezpečnosti ve státní správě. A to "státní" správě nadřízené belgické policii. To pomáhalo docela dost. Jen, když jsem zmiňoval, že dělám v této oblasti, nepřiznal jsem, že šlo o tu počítačovou. Nemělo by to takový efekt. Fungovalo to báječně, a policie asi 5x stáhla svůj pokus o pokutu 50 Euro.

Nakonec jsem stejně těmi autobusovými pruhy jezdit přestal. V práci jsem totiž používal angličtinu, a ty odpovědi policii bylo nutné psát ve fránině, vlámštině nebo němčině. A to bylo tak otravné, že jsem se po půl roce raději začal jezdit podle předpisů. Těch 50 Euro mi nestálo za tu námahu v potu tváře bastlit dopis v nějakém podivném, mi neznámém jazyce, ani za ten ušetřený čas na křižovatkách.

Jinak Belgie je pro automobilisty opravdu zajímavá země. Až tady jsem zažil, že je běžné jezdit jednosměrkou v protisměru. Poprvé mi to předvedla jedna tak osmdesátiletá paní. Jedu si takhle jednosměrkou a najednou proti mě ta ženská. Zastavili jsme proti sobě, a ona mi temperamentně ukazovala, ať jí uhnu. Byl jsem z toho tak vyvedenej, že jsem opravdu na chodník uhnul. Dlouholetý život v Belgii mě ovlivnil natolik, že jsem to pak také párkrát vzal v protisměru, když to třeba bylo 50 metrů, a jinak bych objížděl snad kilometr.

No, ono se není čemu divit u těch místních "zvyků". Údajně se tady řidičáky dříve kupovaly v trafice, místo toho, aby budoucí řidič prošel autoškolou a udělal zkoušky. Nikdy jsem si tuto zajímavost z belgické historie neověřil, ale jak to tu znám, je to klidně možné. Belgičani vůbec berou spoustu věcí dost uvolněně. Podívejte se třeba na COVID epidemii. Belgie je země se stejným počtem obyvatel jako Česko, ale obětí má k dnešnímu dni 9334. Je to země hodně zemědělská, pomalá, a původně vznikla jak země nikoho, válečné nárazníkové pásmo mezi Francií a Holandskem.

(Jazykové a stylistické korekce DA.)

P.S.: Kdyby vás zajímaly další historky, zkuste to tady:
Jak sex zvyšuje schopnost řešit matematické úlohy
"Géniové si vyplňují složenky sami!" pronesla do ticha
Chcete mít geniální dítě?
Jak jsem se málem stal ruským špionem
Jak jsem v srpnu 1968 zachránil Československo před ruskými okupanty
Jak sbalit nejkrásnější Slovenku
Jak vyrobit mrak duhových motýlů
Proč jsem něco mezi Hitlerem a Leninem?
Proč se skoro všechny děti ve Francii jmenují stejně
Zastrč ten svůj růžový nesmysl!

Autor: Jan Fikáček | středa 27.5.2020 9:09 | karma článku: 42.82 | přečteno: 2253x

Další články blogera

Jan Fikáček

Mašínové: Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina!

Film Bratři o skupině Mašínů dostal v sobotu cenu za nejlepší film roku na Českém lvu. Jeho tvůrce na večeru prohlásil, že to byli hrdinové. Tak se pojďme podívat na jejich činy.

11.3.2024 v 9:07 | Karma článku: 45.65 | Přečteno: 6203 | Diskuse

Jan Fikáček

Jak nás intuice vede na scestí v otázce, co je to realita

V hollywoodských filmech často nějaký hrdina, astronaut nebo detektiv, vyřeší problém intuicí. Když selže rozum a důkazy, intuice zaskočí. Jenže intuice není vždy spásné řešení, někdy tomu řešení naopak brání..

27.2.2024 v 9:07 | Karma článku: 30.21 | Přečteno: 2085 | Diskuse

Jan Fikáček

Dá se v padesáti naučit anglicky?

Mnohokrát jsem slyšel názor, že pokud se člověk nenaučí nějaký cizí jazyk do třiceti, už se ho nenaučí nikdy. A proto když jsme se přestěhovali s rodinou před tímto mým věkem do Belgie, ani jsem se nový jazyk naučit nesnažil.

13.2.2024 v 9:07 | Karma článku: 39.51 | Přečteno: 6975 | Diskuse

Jan Fikáček

Kdy věčnost trvá jen 40 minut

Nositel Nobelovy ceny za fyziku z roku 2012 Franz Wilczek vymyslel kdysi tak zvané časové krystaly. Teď vědci objevili jejich nový druh, o němž dokonce někdo prohlásil, že je nesmrtelný.

7.2.2024 v 9:47 | Karma článku: 22.45 | Přečteno: 1036 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 25.51 | Přečteno: 519 | Diskuse

Vlastík Fürst

S Ním jsem silný

David pokračuje ve své písni. Už v ní stihl Stvořiteli říci vše, co ho trápí. Sdílí se s ním o své obavy z toho, že jeho vojsko bez pomoci shůry prohraje. Strach mu ale nahání i mlčení nebes.

8.3.2024 v 19:10 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 205 | Diskuse

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 43.99 | Přečteno: 8013 | Diskuse

Tien Tran Tat

Koupil bych si průvodce po Vietnamu? Spíš nekoupil

Nedávno jsem v ruce držel průvodce po Vietnamu. Publikováno v roce 2018. Není to jediný průvodce, který jsem prolistoval. Vždycky mě zaujme filmové doporučení. Většinou nabídka amerických válečných filmů. Rozčiluje mě to.

6.3.2024 v 8:24 | Karma článku: 23.74 | Přečteno: 409 | Diskuse
Počet článků 306 Celková karma 32.22 Průměrná čtenost 3144

Vystudoval chemii (SŠ), kybernetiku, řízení, ekonomii a teorii systémů (interdisciplinární studia - VŠ), je obecně uvažujícím člověkem někde na pomezí mezi přírodními vědami a filosofií. Roky vyučoval filosofii fyziky a virtuální reality na PřF a MFF UK v Praze. Od září 2021 Ph.D. se zaměřením na filosofii fyziky a matematiky. Pracoval jako evropský expert pro "Future Technologies", 7 let pak v jedné z nejvyšších evropských pozic v počítačové bezpečnosti. Momentálně finanční expert na evropské úrovni. V letech 1991-7 byl předsedou společnosti Mensa ČR. Je členem světové vědecké Společnosti pro filosofii času. Absolvent Oxfordského kurzu Filosofie vědy. Více informací zde.

Chcete-li sledovat diskuse v "jeho" skupině, připojte se do Vědecké filosofie & Fyziky (nejen). jfikacek@gmail.com
 
Upozornění: Toto je popularizační blog pro veřejnost, neberte ho tedy jako vědeckou dizertační práci. Někdy je to jen divoká fantazie. Na druhé straně se snaží udržovat jistou vědeckou kvalitu, takže "esoterické" komentáře nejsou vítány. P.S.: Osobně útočné a odborně velmi nekvalitní komentáře, zejména velmi dlouhé, budou mazány.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...