- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"...V každém případě tenhle styl všeobjímající lásky někdy od věřících slyším. A přijde mi dost nemorální. Moc neladí s představu, že náboženství je/bylo zdrojem morálky..."
Mám dojem, že za prvotními papežovými výroky lze spíš hledat to, o čem níže psal pan Jílek. I papež je jen člověk do jisté míry utvářený prostředním, ve kterém vyrostl - a tvrzení o Ukrajině určitě nebylo pronášeno formou ex cathedra.
A i ta všeobjímající láska v křesťanství by měla mít svoje meze; křesťan sice má milovat hříšníka, ale zároveň by se měl stavět proti hříchu. Nakonec různé pohledy jsou známé i z historie (Chelčický x bojechtiví kněží polních obcí).
Papež se nechal před časem slyšet, že prý máme přijímat uprchlíky. A proč je nepřijímá sám?? Když má ve Vatikánu plno krásných a velkých paláců!!? Kdyby z nich všechny léta skvěle placené darmožrouty vyhodil na ulici a nastěhoval do nich uprchlíky ze Sýrie, Afghánistánu, Pakistánu a jiných zemí, nemusel by říkat všem ostatním lidem, co mají ve věci uprchlíků dělat.
"Dodávky zbraní Ukrajině jsou morálně přijatelné, protože zemi pomáhají bránit se ruské agresi." - papež František
Tak ten přemoudrý stařec mně dost překvapil. Já jsem totiž křestansky věřící člověk...tudíž bez morálky...Jak mi otevřel oči!!! Ted, abych byl morální musím se stát ateistou.
A tohle přece neřekl. Mluvil o tom, že pro některé je víra cesta k morálce a pak je víra protézou, není přirozená a tím je kulhavá, není dokonalá. Přece je dost časté, že se vězni obrátí na víru.
Jinak v rodinách, které jsou na tom morálně v pohodě, ať už jde o věřící rodinu či ateistickou, mohou děti získat morálku přirozeně. Ale obecně je víra v morálce trochu problém, protože nesměřuje ke skutečnému smyslu morálky, to jest k člověku, ale k vymyšlenému panáčkovi. Ten když neexistuje, může si kdokoliv vlastně vymyslet libovolně jeho vlastnosti a tím i z toho plynoucí různou morálku. Viz ten Kirill nebo pedofilie v církvi atd.
Papež František pochází z Argentiny. V celé Latinské Americe lidé nemají rádi Američany, tedy lidi z USA. Mají za to, že za nízkou životní úroveň v jižní Americe mohou severoamerické monopoly. V tamějších církevních kruzích vznikla "teologie osvobození" která se domnívala že spojení náboženství a komunistických reforem pomůže pozvednout celou Latinskou Ameriku. Marně jim Jan Pavel II. vysvětloval, že se mýlí. Až příklad Kuby a dalších zemí jim pootevřel oči a víra v teologii osvobození tam začala slábnout. Přesvědčení, že za všechno zlo mohou USA je tam však stále silné. I dnešní papež v prvých měsících války neoznačil Putina za agresora, trvalo mu několik měsíců, než vše pochopil. V poslední době se ve svých projevech obrací jmenovitě na Putina a vyzývá ho k míru. V pravidelných nedělních promluvách před Agnus Dei to dělá často. Dokonce nedávno věnoval celou tuto promluvu právě apelu na Rusko a Putina, aby skončili, což je dosti nezvyklé, vždy v těchto promluvách probere všechny důležité události.
Beru to tak, že morálce se vyhnout nedá, nelze před ní utéct, kdežto víru mít nemusíte, když nechcete. Zaplať Pámbu.
Den po ruské invazi navštívil papež osobně ruské velvyslanectví ve Vatikánu, aby jim řekl, co si myslí. Něco takového se ještě nikdy v dějinách nestalo. Ani jednou. Za Svatý stolec v diplomatické sféře komunikují vždy pouze a jedině pověření apoštolští nunciové, nikdo jiný.
Ale z toho článku vyplývá jen obecná snaha o mír. Nevypadá to, že by jim vysvětlil, že to zlo jsou oni.