Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Je umělá inteligence úplně blbá?

19. 04. 2017 10:05:04
Určitě si také myslíte, že je umělá inteligence něco téměř nadpozemského, co za chvíli nebudeme chápat, a bude nás svou super-inteligencí neskutečně překonávat. Ale netvoří občas vědci spíše umělou hloupost?

Tak jsem si koupil papiňák, malý šikovný papiňák (větší nepotřebuju), za přepočtených 38 Eur. U nás v Belgii je nejlevnější za 90 Eur a hlavně 2x tak velkej. Taky ale seženete papiňák za 500 Eur. OK, Tescoma je šikovná česká firma, papiňák se vlezl i do palubního zavazadla, takže pohoda.

Jenže od té chvíle mi reklamní systém, který má údajně disponovat i umělou inteligencí, začal na spoustě webů nabízet samé papiňáky od firmy Tescoma, nejčastěji ten, co jsem si koupil. Jenže to moc chytrá reakce fakt není. Spíše bych řek, že je to reakce přímo blbá, protože další papiňák si koupím tak za 25 let. Tedy ten "inteligentní" reklamní systém se spíš chová jako blb.

Totéž se mi stalo s nosičem na kola, který jsem si koupil loni v létě. Pořád se mi nabízí prakticky tentýž výrobek. Nemá to ale smysl, protože na kolech nešetřím a koupil jsem si kvalitní nosič Thule, navíc skládací do kufru, takže mi ho těžko ukradnou, když ho ani neuvidí. Když to dobře půjde zase nebudu dalších 20 let nosič potřebovat. A i kdyby, tak najít nosič na webu fakt umím. :-)

OK. Dokážu si představit, že některé reklamní systémy nemusí mít zrovna umělou inteligenci od Googlu, dokážu si představit, že informace o prodeji v kamenném obchodě se do systému nedostane. Dokážu si dokonce představit, že marketing může počítat s tím, že papiňák Tescomy doporučím kámošů. Ale otravování reklamou tedy fakt kladný vztah ke značce nevytváří. A k reklamnímu systému taky ne.

Navíc si už vůbec nedokážu vysvětlit, když reklamní systém v Amazonu, kde se prodeje elektronických knih dějí elektronicky na webu, pořád nabízí již dávno zakoupenou knihu. Tohle má být umělá inteligence?

Všichni se obávají nadlidských schopností umělé inteligence v budoucnosti. Já se začínám bát umělé blbosti. Nainstaloval jsem software, který weby od reklam čistí, takže snad budu umělou blbost už potkávat výrazně méně. :-)

Autor: Jan Fikáček | středa 19.4.2017 10:05 | karma článku: 33.90 | přečteno: 1100x

Další články blogera

Jan Fikáček

Stvořil vesmír pro nás Bůh? (videoblog 3 min)

Tzv. antropický princip říká, ve své silné verzi, že se vesmír nutně vyvinul tak, aby v něm mohl vzniknout inteligentní život. Mnoho lidí v tom vidí boží záměr, nebo alespoň záměr mimozemšťanů.

17.10.2017 v 9:05 | Karma článku: 15.49 | Přečteno: 325 | Diskuse

Jan Fikáček

Dnešní fyzice chybí.... více fyziky, aneb proč je matematika někdy fyzikálně slepá

Matematika je náš nejlepší "smysl", kterým vidíme nejhlouběji do světa elementárních částic, či nejostřeji do minulosti vesmíru. Tento superiorní "smysl" má ale, bohužel, i své "optické klamy" a nedostatky.

16.10.2017 v 9:07 | Karma článku: 21.78 | Přečteno: 541 | Diskuse

Jan Fikáček

Mikrocestování v čase poprvé uskutečněno v Belgii

Cestování v čase je fascinující téma a jistě je daleko snažší tyto cesty začínat malými skoky v čase a to u malých objektů. Přesto se ale malý časový skok podařilo realizovat přímo u velkých objektů, konkrétně u člověka.

10.10.2017 v 9:15 | Karma článku: 27.30 | Přečteno: 565 | Diskuse

Jan Fikáček

Stvořil vesmír pro nás bůh?

Tzv. antropický princip říká, ve své silné verzi, že se vesmír nutně vyvinul tak, aby v něm mohl vzniknout inteligentní život. Mnoho lidí v tom vidí boží záměr, nebo alespoň záměr mimozemšťanů.

1.10.2017 v 17:21 | Karma článku: 35.81 | Přečteno: 1196 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Luboš Smrčka

Regulovat máslo? Jen to ne!

Předvolební čas přináší podivuhodné nápady. Jedním z nich je cosi, co bychom mohli nazvat „diskusí“ o regulaci ceny másla. Rozumím, že se nikomu nechce platit 65 korun za čtvrt kila, ale cenová regulace by byla krok do pekla.

20.10.2017 v 9:23 | Karma článku: 18.66 | Přečteno: 869 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Tunel z lithia?

Copak by to bylo za volby, kdy se pár dnů před nimi nerozhořela taková pěkná a typicky česká kauzička?

20.10.2017 v 8:00 | Karma článku: 43.60 | Přečteno: 6648 | Diskuse

Aleš Szabó

Euro - ANO/NE ????

Kdyby tato otázka byla zodpovězena před volbami, tak by i volby mohly proběhnout bez špinění volebních soků a zesměšňování se politiků mezi sebou. Proč tato velmi důležitá otázka zajímá média jen okrajově?

19.10.2017 v 18:50 | Karma článku: 16.81 | Přečteno: 379 | Diskuse

Martin Laštovica

Udělování výjimek z EET je nefér vůči poctivým podnikatelům

„Sliby, chyby,“ říká se. A před volbami to platí dvojnásob. Nechme ale stranou to, že někteří politici pravděpodobně na svoje sliby zapomínají už ve chvíli, kdy se uzavřou volební místnosti.

19.10.2017 v 12:15 | Karma článku: 17.17 | Přečteno: 625 | Diskuse

Karel Stryczek

Investice jednotlivců. Selský rozum, matematika, disciplína, riziko, nervy.

Přátelé se mě ptají, zda moji kamarádi Američani obchodují na Wall Streetu. Ano, mají obvykle dlouhodobé individuální spoření na důchod a to se bez možnosti smysluplně investovat neobejde. Schraňovat 40 let hotovost je nesmysl.

18.10.2017 v 10:37 | Karma článku: 18.45 | Přečteno: 338 | Diskuse
Počet článků 65 Celková karma 30.93 Průměrná čtenost 1755

Vystudoval chemii, kybernetiku a teorii systémů. Roky vyučoval filosofii fyziky a filosofii virtuální reality na PřF a MFF UK v Praze. Pracoval jako evropský expert pro "Future and Emerging Technologies". V letech 1991-7 byl předsedou společnosti Mensa ČR (lidé s IQ nad 148 (US norma)), zakladatelem a předsedou Einsteinovy společnosti (IQ nad 180). Více informací zde.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.