Chcete mít geniální dítě?

9. 05. 2018 9:07:26
Když jsem ještě bydlel v Praze na Barrandově, obcházela jednou kolem pískoviště, kde jsem si hrál se svým synkem, jedna postarší paní. Dost divně koukala. A pak to z ní vypadlo. Dala mi neslušnou nabídku. :-)

Očividně se jí můj synáček hodně líbil, protože mi nabídla 300 tisíc Kč za zplození dítěte s její dcerou. Dobrá nabídka, ne? Ale říkal jsem si, co by asi na moje manželka. :-) Tak jsem tu lákavou šanci odmítl, předpokládaje také možné budoucí právní komplikace, jako placení alimentů apod.

​Tato historka se mi ale posléze hodila, když se jeden z mých kamarádů chtěl se mnou vsadit, kdo dostane více odpovědí na seznamovací inzerát. V prvním kole jsem dostal asi 300 odpovědí a on žádnou. Byl zvědavý, jak se mi to povedlo. Tak jsem mu svůj text prozradil:

"Dvě finalistky soutěže Miss Česká republika by rády poznaly jednoho muže, který by je zvládl obě."

Můj kamarád se rozčiloval, že není fér měnit pohlaví, tak jsme si dali druhé kolo soutěže, ale tentokráte už o peníze. Byl si nějak jistý. Ve druhém kole se zlepšil, dostal dvě odpovědi. Já se podstatně zhoršil, dostal jsem odpovědí jedenáct, ale peníze jsem shrábnul. A k textu mého inzerátu mě právě inspirovala ona příhoda z Barrandovského pískoviště. Dotyčná dáma mi totiž také prozradila, že ví, že jsem dělal předsedu Mensy, společnosti lidí s vysokým IQ, a že by chtěla, aby její dcera měla chytré dítě. Dědičnost inteligence není sice podle Mendelovy genetiky nijak jistá, ale lidé tomu často věří. Text mého inzerátu proto zněl:

"Chcete mít geniální dítě? Muž, jehož IQ je vyšší než jeho výška nabízí pořízení vašeho potomka."

Zájem o tuto akci nejenže byl, ale některé dámy byly dost aktivní. Jedna třeba napsala hned datum, hodinu a místo, kde se setkáme, kam přijede autem, a také to, že manžel o všem ví a se vším souhlasí a že ji dokonce přiveze. Byly i takové dámy, které nabízely peníze, když se na ně dostane. Ale většina nabídek byla dost nechutná a obhroublá, tak jsem tyto "lákavé" možnosti nevyužil. :-) Nicméně efekt Forresta Gumpa, zdá se, existuje, a říká, že lidé touží po vyšší inteligenci.

A když to tady tak píšu, napadá mě, že bych mohl zase vymyslet nějakou "seznamovací" taškařici. Život je krátkej, tak proč ho neprožít v legraci.

Autor: Jan Fikáček | středa 9.5.2018 9:07 | karma článku: 43.36 | přečteno: 3365x

Další články blogera

Jan Fikáček

Nahraďte svou ženu a děti umělou trpělivostí (inteligencí?)!

Tak jo, uznávám, že ženu a děti nelze umělou inteligencí nahradit ve většině případů, ale v jednom by to asi šlo, ne? :)

20.3.2024 v 9:07 | Karma článku: 21.51 | Přečteno: 603 | Diskuse

Jan Fikáček

Mašínové: Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina!

Film Bratři o skupině Mašínů dostal v sobotu cenu za nejlepší film roku na Českém lvu. Jeho tvůrce na večeru prohlásil, že to byli hrdinové. Tak se pojďme podívat na jejich činy.

11.3.2024 v 9:07 | Karma článku: 45.70 | Přečteno: 6276 | Diskuse

Jan Fikáček

Jak nás intuice vede na scestí v otázce, co je to realita

V hollywoodských filmech často nějaký hrdina, astronaut nebo detektiv, vyřeší problém intuicí. Když selže rozum a důkazy, intuice zaskočí. Jenže intuice není vždy spásné řešení, někdy tomu řešení naopak brání..

27.2.2024 v 9:07 | Karma článku: 30.21 | Přečteno: 2102 | Diskuse

Jan Fikáček

Dá se v padesáti naučit anglicky?

Mnohokrát jsem slyšel názor, že pokud se člověk nenaučí nějaký cizí jazyk do třiceti, už se ho nenaučí nikdy. A proto když jsme se přestěhovali s rodinou před tímto mým věkem do Belgie, ani jsem se nový jazyk naučit nesnažil.

13.2.2024 v 9:07 | Karma článku: 39.56 | Přečteno: 7005 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Rudolf Pekař

Bacha na sváteční cyklisty

Začátek jara přináší nejen kvetoucí přírodu, ale také návrat cyklistů na silnice. Bohužel, spolu s nimi se objevují i tzv. sváteční cyklisté, kteří se chovají neopatrně a nezodpovědně.

28.3.2024 v 12:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 36 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 10.35 | Přečteno: 132 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 9.83 | Přečteno: 275 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 31 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 9.10 | Přečteno: 146 | Diskuse
Počet článků 307 Celková karma 31.89 Průměrná čtenost 3138

Vystudoval chemii (SŠ), kybernetiku, řízení, ekonomii a teorii systémů (interdisciplinární studia - VŠ), je obecně uvažujícím člověkem někde na pomezí mezi přírodními vědami a filosofií. Roky vyučoval filosofii fyziky a virtuální reality na PřF a MFF UK v Praze. Od září 2021 Ph.D. se zaměřením na filosofii fyziky a matematiky. Pracoval jako evropský expert pro "Future Technologies", 7 let pak v jedné z nejvyšších evropských pozic v počítačové bezpečnosti. Momentálně finanční expert na evropské úrovni. V letech 1991-7 byl předsedou společnosti Mensa ČR. Je členem světové vědecké Společnosti pro filosofii času. Absolvent Oxfordského kurzu Filosofie vědy. Více informací zde.

Chcete-li sledovat diskuse v "jeho" skupině, připojte se do Vědecké filosofie & Fyziky (nejen). jfikacek@gmail.com
 
Upozornění: Toto je popularizační blog pro veřejnost, neberte ho tedy jako vědeckou dizertační práci. Někdy je to jen divoká fantazie. Na druhé straně se snaží udržovat jistou vědeckou kvalitu, takže "esoterické" komentáře nejsou vítány. P.S.: Osobně útočné a odborně velmi nekvalitní komentáře, zejména velmi dlouhé, budou mazány.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...