Jak jsem se málem stal ruským špionem

17. 07. 2019 10:04:27
Na rozdíl od hradního poradce Vladimíra Mynáře jsem bezpečnostní prověrku NBÚ na úroveň Tajné bez problémů a obratem dostal, ale málem jsem o ni zase kvůli synáčkovi přišel, když vycestoval do Ruska do jedné zajímavé oblasti.

Teď už o těchto věcech mluvit můžu, neboť je to už skoro 6 let od doby, kdy jsem působil na jedné nejmenované velmi vysoké bezpečnostní pozici v Evropě. K tomu jsem pochopitelně potřeboval bezpečností prověrku na úroveň Tajné, tak jsem si o ni zažádal, a jelikož nezjistili, že by mě někdo uplácel, ani že si tajně platím milenky, beru drogy, či dělá jiné nepravosti, prověrku jsem bez problémů dostal.

Nicméně, můj synáček je dobrodruh, tak se rozhodl, že si vyrazí do Ruska, někam na Kamčatku do jakési opuštěné oblasti, snad kvůli medvědům nebo co. Mám 4 děti, tak jsem si říkal, že mi alespoň 3 stejně zbudou, kdyby něco, tak jsem mu zaplatil letenku tam a tuším za měsíc zpátky. Proto mě ale docela udivilo, když mi za týden po odletu zavolal, jestli bych mu nekoupil zpáteční letenku. Na můj dotaz, proč, když zpáteční letenku už má, mi opáčil: "Jinak mě nepustí z vězení."

Když jsem to zkoumal dál, zjistil jsem, že byl z Ruska vyhoštěn, momentálně je ve vězení a pokud neodletí do týdne, tak si ho tam nechají. Důvod byl prostý: Vybavil se dolary a podrobnými mapami území, odkud ne zrovna daleko měli Rusové atomové zbraně, a jal se zkoumat zmíněnou oblast, a to i tak, že zašel do nějaké té zastrčené vesnice, ptal se místních a občas si od nich něco za ty dolary koupil. V Rusku! Chápete?

Se synem jsme komunikovali přes SMS a jaké bylo překvapení, že když s ním Rusové mluvili, prokecli se, že už znají obsah SMS, kterou jsem poslal, aniž jim ten obsah synáček sdělil. Nakonec ho tedy ale pustili a dostal se domů.

Myslel jsem, že to tím skončilo, ale za pár měsíců mi zavolal někdo z Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) a řekl mi, že potřebuji obnovit mou bezpečnostní prověrku. Já jim ale opáčil, že to není potřeba, neboť ještě platí 3 roky. Dostal jsem odpověď, že se to tak dělá. Já ale opáčil, že bohužel zodpovídám na mé úrovni za bezpečnostní prověrky lidí z 28 zemí, tak vím, že se to tak nedělá. Odpovědí mi bylo zmatené bla, bla, bla.

Poté mi byla doručena oficiální žádost a "obnovení" stále platné prověrky, kterou mi nezbylo než vyplnit a poslat a nakonec mi byla platnost prověrky potvrzena. Jen mi to trochu vrtalo hlavou, a tak když jsem trochu zapnul mozek, došlo mi to. Rusové evidentně trochu kolem mě slídili nebo prostě taky synáček cestující po Rusku může znamenat i náznak spolupráce s druhou stranou. Tak se NBÚ zachoval profesionálně a znovu si mě proťukl.

A milý synáček dostal zákaz na několik let jezdit do nebezpečných oblastí Ruska, abych nepřišel kvůli jeho eskapádám o práci. :-) (Doufám, že mi syn promine, že jsem si některé věci "trochu" přibarvil.)

----------------------------------------------------------------------------------------------

Technická poznámka: Jestli si někdo myslí, že jsem teď právě prozradil, jak NBÚ prověřuje žadatele o prověrky, tak ho musím upozornit, že tyto informace jsou veřejně dostupné v leckeré špionážní knize, nehledě na to, že po troše uvažování jde přijít na to, jak by člověk na citlivém místě mohl.

Autor: Jan Fikáček | středa 17.7.2019 10:04 | karma článku: 45.87 | přečteno: 5468x

Další články blogera

Jan Fikáček

Nahraďte svou ženu a děti umělou trpělivostí (inteligencí?)!

Tak jo, uznávám, že ženu a děti nelze umělou inteligencí nahradit ve většině případů, ale v jednom by to asi šlo, ne? :)

20.3.2024 v 9:07 | Karma článku: 21.51 | Přečteno: 604 | Diskuse

Jan Fikáček

Mašínové: Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina!

Film Bratři o skupině Mašínů dostal v sobotu cenu za nejlepší film roku na Českém lvu. Jeho tvůrce na večeru prohlásil, že to byli hrdinové. Tak se pojďme podívat na jejich činy.

11.3.2024 v 9:07 | Karma článku: 45.70 | Přečteno: 6276 | Diskuse

Jan Fikáček

Jak nás intuice vede na scestí v otázce, co je to realita

V hollywoodských filmech často nějaký hrdina, astronaut nebo detektiv, vyřeší problém intuicí. Když selže rozum a důkazy, intuice zaskočí. Jenže intuice není vždy spásné řešení, někdy tomu řešení naopak brání..

27.2.2024 v 9:07 | Karma článku: 30.21 | Přečteno: 2102 | Diskuse

Jan Fikáček

Dá se v padesáti naučit anglicky?

Mnohokrát jsem slyšel názor, že pokud se člověk nenaučí nějaký cizí jazyk do třiceti, už se ho nenaučí nikdy. A proto když jsme se přestěhovali s rodinou před tímto mým věkem do Belgie, ani jsem se nový jazyk naučit nesnažil.

13.2.2024 v 9:07 | Karma článku: 39.56 | Přečteno: 7005 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.26 | Přečteno: 435 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 581 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 474 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 307 Celková karma 31.89 Průměrná čtenost 3139

Vystudoval chemii (SŠ), kybernetiku, řízení, ekonomii a teorii systémů (interdisciplinární studia - VŠ), je obecně uvažujícím člověkem někde na pomezí mezi přírodními vědami a filosofií. Roky vyučoval filosofii fyziky a virtuální reality na PřF a MFF UK v Praze. Od září 2021 Ph.D. se zaměřením na filosofii fyziky a matematiky. Pracoval jako evropský expert pro "Future Technologies", 7 let pak v jedné z nejvyšších evropských pozic v počítačové bezpečnosti. Momentálně finanční expert na evropské úrovni. V letech 1991-7 byl předsedou společnosti Mensa ČR. Je členem světové vědecké Společnosti pro filosofii času. Absolvent Oxfordského kurzu Filosofie vědy. Více informací zde.

Chcete-li sledovat diskuse v "jeho" skupině, připojte se do Vědecké filosofie & Fyziky (nejen). jfikacek@gmail.com
 
Upozornění: Toto je popularizační blog pro veřejnost, neberte ho tedy jako vědeckou dizertační práci. Někdy je to jen divoká fantazie. Na druhé straně se snaží udržovat jistou vědeckou kvalitu, takže "esoterické" komentáře nejsou vítány. P.S.: Osobně útočné a odborně velmi nekvalitní komentáře, zejména velmi dlouhé, budou mazány.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...