Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62o51s38e83f 75P58o62t67r 6970381127339

Před časem zde existovala jako virtuální klaun stará paní učitelka Píšková, hlavně v oblasti kruhů v obilí. Teď její funkci virtuálního klauna převzal pan Fikáček. Přesto by měl dostat třeba státní vyznamenání, nebo něco podobného, protože napsat takový nesmyslný článek je buď věcí naprosté inteligence k tomu aby nás pobavil, nebo je to výsledek zmateného ducha.

Udělal jsem si spoustu kritických poznámek k tomu, ale realita mě zdeptala , takže jen tři připomínky :

"Fyzikální zákony se stále vyvíjejí" - reální, ne virtuální vědci by vás za to měli tvrdě popotahovat..

"Nevnímáme ani síly gravitační" - vy pane Fikáček fakt asi žijete už ve virtuálním prostoru, v jiné dimenzi a v jiném vývojovém stupni než já, já totiž gravitační sílu vnímám při každém vstávání ze židle, nemluvě o stoupání do schodů s plnou nákupní taškou.

"fluktuace jedenáctirozměrného prostoročasového vakua" jedenáct prostorů vychází z teorie strun, což je matematická konstrukce, bez jakékoliv návaznosti na realitu a dnes je považována za slepou uličku, tedy žádné "postupně ověřované hypotézy"

0/0
23.10.2016 0:17
Foto

L70e78o 74V53l13a28c14h63y17n92s16k75ý 4921594287490

Vážený pane Fikáčku, jaký je smysl vašeho sdělení, že skutečnost je přirozená virtuální realita? Chcete se takto v debatním kroužku stát zábavným a obdivovaným všeználkem? Nebo to nabízíte jako seriozní sdělení o nepoznatelnosti našeho světa?

Já se naopak celý život snažím poznávat a potvrzovat nové znalosti o systému neživé i živé přírody a považuji tento proces za jediné odůvodnění své existence. Přesto, že jsem si vědom všech nedokonalostí mých smyslů (ve smyslu nekomplexnosti vjemu, tak jak to uvádíte), nepochybuji o tom, že poznávám dílčí části skutečné reality, protože mi ostatní lidé strojově pročesávají ostatní vlnové délky a potvrzují stálý základ poznávané reality, samozřejmě v rámci našeho 3D časoprostoru. Například kvantová fyzika a její paradoxy jsou plně mimo naše smysly, přesto je to zajímavá teorie o základních kamenech materiálního světa. Na tzv. nové virtuální realitě nevidím nic zajímavého právě proto, že si ji sami vytvoříme, včetně všech zákonitostí a tím se odsoudíme k bezobsažné holé existenci.

Ano, miluji skutečnost jako svého jediného boha.

0/0
22.10.2016 23:30

V85e26r16o85n52i83k82a 28E11x57n75e98r40o90v12á 2656571797969

"Rozdíl mezi virtuální realitou třeba z filmu Matrix a naší starou dobrou realitou je jen v tom, jakým typem jevových mechanismů je vytvářena. V prvém případě jsou to počítačové algoritmy, v druhém přirozené fyzikální "stroje"" (Dál jsem nečetla)

I v tom matrixu ty počítačové algoritmy můžou vytvářet svět, kde obyvatelé mohou pozorovat tytéž fyzikální zákony. Z toho že je pozorujeme ještě neznamená že nejsme v matrixu. Možná jsme v matrixu a čteme od Fikáčka o "naší staré dobré realitě" :-)

0/0
18.10.2016 10:08

J21i57r52k70a 25B10r40u70n69n45e61r 4898252409237

To, že ze skutečné reality vnímáme jen výsek, přetlumočený smysly a mozkem, je fakt, takže vnímáme částečně realitu a částečně virtualitu. Dá se i připustit, že umělý virtuální svět bude téměř neodhalitelný (ve vzdálené budoucnosti), ale zbývá jeden podstatný rozdíl. Ten "nový svět" bude stále závislý na tom reálném, ať už je jakýkoli, a navíc utajeně, aby jsme to neprokoukli. Aby byla taková virtuální realita opravdová, musela by si pro sebe vytvořit vlastní vesmír se svými zákony. Když to tak píši, docela námět na sci-fi.

0/0
17.10.2016 23:12

J81i80r32k25a 79B86r94u55n52n55e52r 4158332269897

Nejsem si jistý, ale nemyslíte to právě takhle? Tak někdo stvořil náš "skutečný" virtuální Vesmír?

0/0
18.10.2016 0:05

J49a28n 23F62i17k91á43č55e89k 1845222

Otázka stvořitele je v případě našeho vesmíru nadbytečná. Nelze to zcela vyloučit, ale když to uděláme, pro dobu současného zkoumání, nic se nezmění. Je to tedy zbytečná hypotéza, kterou Occamova břitva odřízne.

+1/0
18.10.2016 6:54

J22a22n 82F48i66k59á67č27e19k 1315432

Ale i v tom jsou oba světy stejné. Jak skutečný svět, tak ten virtuální jsou koneckonců založeny na atomech. Fyzický svět na atomech kolem nás, virtuální na atomech počítače. A oba jsou na této úrovni existenčně závislé. Na této úrovni se "sejdou".

Opravdu mezi oběma světy není žádného rozdílu, kromě toho, že jeden vznikl přirozeně a druhý jsme vytvořili my. :-)

0/0
18.10.2016 6:52

J41i98r19k25a 11B98r25u72n94n16e54r 4798942439767

Dva paralelní ale odlišné světy, asi se to nedá rezolutně vyloučit, ale kolik lidí se tam "přestěhuje"? Možná hodně, kdo odolá, když mu před smrtí nabídnou dlouhý virtuální život. Jenže vývoj se může ubírat jinými stezkami. Samozřejmě za předpokladu, že lidstvo, z jakýchkoli důvodů nevyhyne. Dlouhodobý vývoj se nedá naplánovat, nějaký šťastlivec se možná v odhadu trefí, ale pozná se to až ex post. Takže evoluce je tím hlavním, co "mává" lidstvem a bude s ním mávat ještě hodně dlouho. Chci tím říci, že člověk nemůže zůstat stále stejný, postupně se musí změnit v něco jiného, primitivně řečeno, opičí předkové si nenaplánovali přeměnu na člověka, evoluce je k tomu "dokopala". Zrovna tak dokope nás a protože do toho je přidán rozum, počítače, genetika a budoucí objevy, půjde to rychleji, ne v milionech let. Budoucí "lidé" budou, myslím, žít v reálném světě, který si nedokážeme představit, ale ten bude stejně rozporuplný jako ten současný.

0/0
18.10.2016 21:30

J62a33n 30F48i34k42á40č67e73k 1815722

Děkuju za reakce. Opravdu mě inspirujete k novým nápadům. :-)

0/0
18.10.2016 7:02

J14a87r91o46s16l16a67v 16C85h24u52d90á89č43e40k 7274885156665

Nechce se mi verit tomu, ze to co vidim jako realitu je jen druh virtualni reality.

Mohu jednu vec vnimat vice smysly, vidim ji i mohu si na ni sahnout. To by snad jeste slo modelovat ve virtualni realite, ale zda se mi to velmi nepravdepodobne a neuveritelne. Vim, ze nase smysly jsme si v detstvi museli "kalibrovat". To ze skrivana slysime nad sebou, kde skutecne je, vzniklo nasi zkusenosti, kdy jsme neco slyseli i videli. Pokud je nekdo od narozeni slepy a lekari mu pak operativne odstrani vadu, diky ktere nevidel (nekdy se to povede), tak se dostane do velkych problemu, protoze jeho mozek nedovede smysluplne interpretovat zrakove vjemy.

Dale, kdyz neco vidim a nekdo vedle mne to take vidi, a rekne mi to, jak to dle Vas pak je? Jeho virtualni realita se podivuhodne shoduje s moji anebo on je jen soucasti me virtualni reality. Pak bych vsak musel dojit k solipsismu, kde jsem pouze ja (vlastne pouze me vedomi) a cely svet je pouze ma predstava. Zajimava myslenka, mozna ji ani nejde vyvratit, ale na to neverim.

0/0
17.10.2016 19:08

J42a87n 14F89i96k44á95č70e95k 1115112

Když jste oba ve stejné virtuální realitě, taky vidíte totéž a můžete si to navzájem potvrdit. :-)

A solipsismus to určitě není, protože o našich smyslech nerozhodujeme my, ale okolí a to okolí nás celé vytvořilo. Není to tak, že my vytváříme okolí. My ho jen následně hodně měníme, ale ne tak, jak chceme my, ale jak "chce" to okolí. :-) O pravidlech hry rozhoduje okolí a ono vytváří celou tu hru.

0/0
17.10.2016 20:29

J40a45r43o38s94l37a79v 58C10h47u22d87á56č62e19k 7424405156935

A jak je to s jidlem a delkou zivota. Mohu se zivit virtualnim jidlem a zit dele nez dva mesice?

0/0
17.10.2016 20:54

J24a50n 62F16i49k83á98č96e94k 1115202

No, já sice myslel smyslově nerozlišitelnou virtuální realitu.... ale i s tím jídlem to jde. Budete strkat do úst virtuální jídlo, do nervů z úst vám systém pustí takové impulsy, že budete jídlo v puse cítit a chutnat ho a systém vás bude přitom vyživovat kapačkami. :-)

0/0
17.10.2016 21:10

J45a70r15o84s82l17a56v 60C47h13u46d40á14č28e29k 7984575376865

A budu se na sebe moci podivat do zrcadla?

0/0
17.10.2016 21:54

J12a64n 65F12i85k59á77č38e92k 1535952

Jasně. Virtuálních zrcadel je ve VR dost. :-))) Zatím "neodrážejí" fotorealisticky, ale to je jen otázka času, kdy nám předvedou naši skutečnou podobu naskenovanou 3D laserem zcela dokonale.

0/0
18.10.2016 6:55

J39a83r56o89s12l50a81v 70C78h12u84d79á66č90e77k 7194575876295

Dodatek

Toto je reakce na Vasi poznamku, ze bude mozno vytvorit virtualni realitu, kterou neni mozno rozeznat od skutecne.

0/0
17.10.2016 21:01

J84a51r69o18s98l54a79v 68C29h34u15d78á63č16e51k 7734625836245

"Každá nedokonalost dnešní virtuální reality je technická a je možné vytvořit takovou virtuální realitu, která je od skutečnosti nerozlišitelná."

Toto jste napsal. Neverim tomu a ptam se Vas, jak dlouho bych v takoveto virtualni realite mohl zit, aniz bych si odskocil do skutecne reality se najist. S dychanim je to podobne. Rozdil je jen v tom, ze dychame zpravidla podvedome. Ta virtualni a skutecna realita by musely byt nejak propojene. Do jiste miry by se to asi nasimulovat dalo. Chytry clovek by vsak asi stejne prisel na to, ze ta virtualni realita neni realita.

+1/0
17.10.2016 21:13

J26a78n 27F85i58k84á26č84e97k 1215172

Lidi v nemocnicích mohou být roky vyživování kapačkami. A tato technologie jde opravdu dále zdokonalovat. Dýchat budeme zatím skutečný vzduch.... dokud naše vědomí taky nezkopírují do počítače, včetně celé struktury našeho mozku. To by pak ty nedokonalé kapačky a vzduch už nebyly vůbec potřeba. Skutečné vědomí by existovalo jen v čistě virtuálním prostředí. Jediné, co by tam bylo reálné, by bylo to vědomí. :-))))))

0/0
18.10.2016 6:59

R50a30d50e73k 68Š54t69e75m56b44e32r80a 2623452730327

Všechno co zde píšete jak vy tak další diskutující je jen technická stránka věci. Zde v této reakci jste však konečně "zavadil" o hlavní problém. Problém pocitu jáství. Když vás "zkopírují do počítače". Kde bude vaše já? Proč by se broboha mělo přesunout do počítače? I kdyby "startrekovsky" atom po atomu zkopírovali vaše tělo i s mozkem a všemi jeho elektrickými a chemickými vztahy v jednom okamžiku do druhého exempláře, budete mít dvě já? Budete cítit své já na dvou místech? IMHO ne. Tedy je úplně jedno kam a co kdo zkopíruje, vy zůstanete v původním "těle". Solipsismus je silný koncept. Absolutní determinismus také. Obojí má ale vadu a to je absolutnost , tedy dokonavost (hotovost). Nechápu proč by v takovém "systému" existovala dynamika (pohyb,vývoj). Přidáním rozměrů to odsunete, ale nezrušíte. Koncept virtuální reality je silný, ale také nic neřešící. Je možný, ale z hlediska vysvětlení podstaty zcela neplodný. Moje nejnovější "povšimnutí si" je ,že možná neexistuje nic jako částice (části celku, podmnožiny, prvky množin, oddělenost věcí).

0/0
20.10.2016 0:56

J31i72r25k27a 25B35r42u70n49n67e64r 4218332829687

Pohyb a vývoj by tomu dodávali ti mimo virtuální systém a definitivně se nic vyřešit nedá. Budete ve dvojím vyhotovení, ale začnete se různit tím rozdílným životem a až vzor zemře, zůstanete sám. Jak prosté,i když se tím podstata vesmíru neřeší. Ale netvrdím, že to takhle bude, jen to že taková možnost existuje. Autor se klidně může strefit, i když potvrzení se nejspíš nedožijeme.

0/0
20.10.2016 1:51

J81a57n 21F83i83k38á88č46e95k 1135862

Jo, vzniknout dvě já, zcela stejná a zcela oddělená. Kde je problém? V naší sebestřednosti? Že se nám to nelíbí? Na to bude evoluce kašlat, tak jako kašlala na "přání" dinosaurů nevyhynout. :-) Problém já je jen egocentrický problém.

Jinak nebude velký problém jedno ego eliminovat. Vždyť se to děje u každého každý den. Člověk usne a jeho vědomí zmizí.

Systémy se nikoho neptaj, proč by měly existovat. Prostě vznikaj. Virtuální realita si udělá, co chce, a ptát se nás nebude. :-)

0/0
20.10.2016 4:47

R37a78d93e97k 64Š49t83e61m94b21e81r93a 2913242860787

A můžete mi říct, jaký to má pro mně tedy význam , abych se nechal "kopírovat" když ten druhý bude mně pouze chvilku podoben. Vy tady vlastně tvrdíte, že JÁ je míň než cokoliv jiného. Podle vás se ani atom nikde neztratí (determinismus), ale JÁ je jako kozí dech a nikomu na něm nezáleží. IMHO je to právě naopak. JÁ je základ všeho, všech těch vašich reálných/virtuálních realit... to jsou jenom "avatary" (obleky) JÁ. Pokud bychom použili tu vaši slavnou Occamovu břitvu, tak je potom jenom JEDNO já - tedy solipsismus. Já tomu ale nevěřím , stejně jako nevěřím v absolutní determinismus. Všechny ty determinismy jsou iluze - zjednodušení. Stejně jako matematiky a počítače. Až počítače "přijmou" nedeterminismus za svůj ,pak budou mít duši a budeme mít další problém.... virtuální realita je jako drogy, oblbuje nás. Jestli to dělá i tato "pravá" realita, nevím, a je to možné.

0/0
20.10.2016 7:25
Foto

D33i11t88a 58J51a72r75o49š33o50v60á 4887933414368

R^ Zajímavé...

0/0
17.10.2016 13:36

J28i23ř38í 96Ř63e76z51n13í24k 4362712873575

Ale tady jde o něco jiného. O míru pravdivosti shody životní a virtuální reality a důvěryhodnosti této shody. Bude.li venku pršet a současně na idnes se bude ukazovat v oddílu počasí totéž, tak mohu věřit, že dejme tomu, že mi idnes sděluje pravdu. Ale tutéž jistotu mi nemůže dát zobrazovaný stav počasí třeba ve Vietnamu. Ba je dokonce možné, že si nějaká cestovka přemluví idnes, aby lakovala počasí tamtéž na růžovo. To znamená, že pak budu rozhodovat o svém výletu do Vietnamu na základě ne zcela důvěryhodných informací, přičemž ovšem budu idnes v tomto ohledu věřit na základě její znalosti stavu počasí v místě mého bydliště. Lžíce dehtu (virtuální realita) se musí vždy ukrýt v bečce medu.

+1/0
17.10.2016 10:53

J98i63r29k68a 96B58r65u44n17n54e44r 4638132539737

Ta lžíce dehtu člověka namíchne, když na ni ovšem přijde. Kdo si prohlíží svět převážně přes média, i když jsou různorodá a informují protichůdně, ten nikdy nemůže vědět jak je to opravdu reálně. Může se k té realitě jen hodně, více, nebo úplně blbě přiblížit. takže virtuální realita světa, jsou naše názory, částečné i když hluboké vědomosti i téměř žádné a hloupé. Nejhorší je, že to takhle bude dlouho pokračovat.

0/0
20.10.2016 2:09

J23a87n 94F67i62k84á63č80e63k 1275332

Myslím, že tohle je nepochopení. Budou dvě pravdy. Virtuální realit nemusí mít prakticky žádný vztah k té pravé.

Ostatně už v té pravé na jednom místě prší a na jiném ne. Co z toho je pravad? :-)))) VR bude jen další místo. Tedy vlastně už je.

0/0
20.10.2016 4:50



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.