Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I15v76o 32B23e78n61e71š 9812141183491

Wikipedie je jen "úzký průzor", skrz který můžeme na perpetuum mobile nahlédnout.

Perpetuum mobile znamená TRVALÝ POHYB (trvale se pohybující), nemusí to tedy být stroj.

Pokud se jedná o časový krystal, kdo prokázal, že do něho od nikud neproudí žádná energie?

+3/0
3.4.2017 11:39
Foto

W65a60l11d36a 95W16i50n33t16e91r 6537509441429

Trvalý pohyb (bez práce a nafurt) by byl možný, pokud by neexistovala disipace a je naprosto jedno, zda se jedná o mechanické či jiné "řešení". Praktická aplikace perpetuum mobile v tomto vesmíru neexistuje, byť přesně víme, co termín "perpetuum mobile" znamená.

+1/0
5.4.2017 23:35
Foto

J97i26ř12í 59S89t85r68a73t49i82l 4143238345842

Já mám zase podezření, že žádný čas neexistuje, je jen naší smyšlenkou. Existují jen hmotné děje v určitém trvání a pauzách. Také ten prostor může být úplně něco jiného, než si člověk představuje a je jen prostředím, ve kterém se mohou odehrávat hmotné procesy. Existuje i mimo náš vesmír, který je třeba jen malou součástí vyššího "organického" celku. Vše je poháněno opět nějakou energií života. Má to svůj počátek, vývoj, stárnutí a zánik, s předáním dalšímu pokračování.

0/0
3.4.2017 7:54

J65a26n 64F50i87k98á28č78e39k 1965762

Existují-li "hmotné děje", pak existuje i čas, jako jejich míra, který je sám hmotným dějem. :-)

Pohánění "energií života" je nesmysl. :-)

+1/0
3.4.2017 8:37
Foto

J40i78ř43í 14S24t63r41a89t25i62l 4593218915282

Jak to můžete tvrdit, copak o tom všem víme?

Čas není hmotným dějem, je to jen trvání a pauza v hmotných dějích. My s tímto stavem trvání a s pomlkami pracujeme dle svých vlastních potřeb. Vymysleli jsme si na odměřování "času" hodiny.

0/0
3.4.2017 11:33

J48a74n 26F76i95k23á70č31e84k 1165512

O "energii života", odlišné od fyzikální energii, není nikde nejen žádný důkaz, ale ani žádná indicie.

Všimol bych si, že při rychlosti světla se čas zastavuje. Kdyby byl nějaký imaginární, nešel by zastavit fyzikálním způsobem. Čas je, zdá se, pohyb gravitačním vln nebo elmg. záření, či čehokoliv, co má rychlost světla.

0/0
3.4.2017 11:58
Foto

J51i64ř50í 26S63t67r29a34t29i20l 4513648585842

A copak je člověk v tomto nevysvětleném systému?

Čas se nejspíš při rychlosti světla nezastavuje, neboť neexistuje. Ale je spočítáno naším vymyšleným měřením času, jakou rychlostí se šíří světelné paprsky: cca 300 000 km/s. Zde nepůsobí čas jako fyzikální veličina, jen fyzikální vlastnosti světelného paprsku.

0/0
3.4.2017 13:21

J51a24n 96F71i35k54á34č45e11k 1225812

To fakt nedává smysl, co píšeš. :-) Zkus třeba tohle: https://www.youtube.com/watch?v=nyMOuaa7hF0&t=2227s .

0/0
4.4.2017 8:09
Foto

J50i81ř26í 35S54t54r72a91t61i59l 4233258365562

Myslím, že to smysl dává.

0/0
4.4.2017 17:39

J42i34r90k80a 75B83r26u41n35n81e25r 4978952409817

Tomu se nedá něco vytknout. Lidově jsem si to přeložil do dvou zákonů. Nic není dokonalé a všechno je jinak.

0/0
3.4.2017 2:07

J15a50n 52F67i74k80á51č92e78k 1735472

Ten první zákon je přesný, ten druhý "všechno je jinak", je nesmysl, ne? :-)

0/0
3.4.2017 6:37

J59i12r98k70a 36B87r49u38n10n62e52r 4688262959497

Všechno je jinak ve smyslu náhledů na jevy. Aristoteles-Galileo-Newton-Einstein. Nakonec ani Vy to jinak neděláte.

0/0
3.4.2017 13:30

J25i10r10k37a 58B24r89u85n21n16e54r 4508542149497

:-)

0/0
4.4.2017 2:17

V54e27r43o26n81i26k69a 97E92x74n68e95r77o39v46á 2336561277589

Perpetuum mobile je stroj, který vykonává práci ... Krystal není stroj, natož aby vykonával práci

+1/−2
2.4.2017 22:00

J80a51n 65F30i58k56á73č89e91k 1265852

Jsou dva druhy perpetua. Ten první nemusí vykonávat práci. Koukni na Wiki. A stroj už to nemusí být vůbec. :-)

+1/−1
3.4.2017 6:36

P42a45v88e54l 44P19o52n44e78c 6794269162350

Perpetuum mobile je stroj, který vykonává práci bez vnějšího zdroje energie. Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile

Pokud nějaká částice vykonává věčný pohyb, tak nevykonává práci a proto nejde o perpetuum mobile.

+1/0
3.4.2017 8:40

J67a62n 46F60i49k87á59č36e90k 1735622

Zdravím Wiki. :-) Název perpetuum mobile vlastně v latině znamená "věčný pohyb". Byl to termín, použitý proti Aristotelovi, který měl ztráty energie za zásadní podstatu všech pohybů. Nicméně tyto ztráty, toto "tření", jen kazí, podle Galilea, ideální pohyb, při kterém by žádné ztráty nebyly. Pak by nebylo nutné k věčnému pohybu dodávat energii a tedy systém by nemusel energii vytvářet, aby se pohyboval věčně. :-)

0/0
3.4.2017 10:05

P83a34v67e85l 52P90o34n53e22c 6604399792500

Pojem "perpetuum mobile" je technický termín, jehož definice je (mimo jiné) na Wikipedii - na kterou se ve svém článku sám odvoláváte. Zlaté pravidlo mechaniky tvrdí, že takový stroj nelze sestavit a popírat toto tvrzení pomocí jiné definice je minimálně zavádějící.

0/0
3.4.2017 10:52

J42a30n 92F88i77k47á41č74e26k 1975672

Souhlasím, že se takový "stroj" nedá sestrojit, ale zdaleka nejde jen o mechaniku. Platí to i v kvantovce.

A máš pravdu, na té Wiki by se to mělo opravit. :-) Podstatou perpetua totiž není vytváření energie, ale věčný pohyb. A to, že se k neustálému pohybu reálných těles musí energie vytvářet, je jen důsledek toho, že nelze na nulu stlačit ztráty pohybu.

Tedy ona nutnost "vykonávat práci" je jen důsledek, vedlejší efekt praktických potíží, při realizaci PM1, ale v původní ideji PM není obsažena.

+1/0
3.4.2017 11:33

V22e95r33o12n42i88k93a 68E81x14n30e76r32o10v52á 2546351147559

wiki: "Perpetuum mobile je stroj, který vykonává práci bez vnějšího zdroje energie. Jediná dodaná energie je počáteční impuls, který by stroj uvedl do činnosti.... "

https://cs.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile

0/0
3.4.2017 9:51

J94a86n 21F14i40k55á97č80e87k 1595972

Úvaha jde do historie, kdy ještě Wiki fakt nebyla. Původní idea perpetua je taková, jak ji popisuju. :-)

+1/0
3.4.2017 10:06

V46e85r66o55n88i28k88a 90E63x28n90e56r74o30v64á 2966921467339

Vy nejdřív odkazujete na wiki, když se i tak ukáže že nemáte pravdu tak jí zase zpochybňujete :) Ta "původní idea" je váš výmysl. Vy si sám pozměníte význam slova perpetuum mobile a pak hlásíte objev že existuje. Logika zřejmě není vaše silná stránka

+1/−1
3.4.2017 10:30

J22a37n 29F30i20k55á18č65e77k 1135602

V blogu odkazuju na Wiki kvůli rozlišení dvou druhů PM, nikoliv proto, že by tam všechno bylo dokonalé. Stále je co zlepšovat a dokonalá Wiki je reálná asi tak, jako perpetuum mobile, tedy pokud jde o tu logiku. :-))) Wiki není slovo boží a v anglické verzi jsem ji už párkrát opravoval a chtělo by to v české verzi asi taky. :-)

0/0
3.4.2017 11:37
Foto

W11a44l69d45a 28W63i31n42t80e63r 6627709851639

:-) Časové krystaly jsou kardinální pitomostí i přes možné "zásluhy" někoho v něčem jiném a stejně tak úvaha k PM, které k dostání onomu statusu potřebuje disponovat nekonečným(!) energetickým přebytkem, aby mohl přes zjevné ztráty fungovat, tj do nekonečna vykonávat práci! Práce - to je ta věc navíc, o kterou se perpetuumobilní dogmatici zajímají a pokud jde o něco, co se bezúčelně točí nebo kýve z rozdílu teplot, Coriolisovy síly, elektrostatického náboje docíleného izotopem a mnoha dalších, jsou tzv zdánlivými PM a co určitě nejsou PM jakéhokoliv druhu, je např. tisíc let rotující setrvačník ve vakuu v beztížném prostředí, magnet na ledničce nebo supravodivá smyčka. Hypoteticky, pokud by se někomu podařilo sestrojit PM ve sklepě, nechtěl bych u toho být, protože by to byla taková řacha, kterou by barák neustál a z kráteru by možná začali vylézat dinosauři ;-D.

+4/0
2.4.2017 18:47
Foto

P47a22v90e48l 42M61a61c57h74a32č78e25k 5741202463

Díky za zajímavou myšlenku. R^

+2/−1
2.4.2017 17:40



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.