Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a84n 90Z98i93e39g77l97e61r 1601526111418

Ano, měl vzniknout stát Izrael. Židé ve své původní vlasti vykupovali neosídlenou půdu, kterou místní Arabové nedokázali obdělávat. Takže příměr s hustě osídlenou Moravou je mimo.

0/0
9.2.2018 11:28

J43a10n 94M21a38c66e87k 9574105972398

Může mi někdo osvětlit, co má dnešní Palestina společného s Araby na západním břehu? Pokud se někdo nazývá Palestinec, je to špatně. Jméno tehdejší římské provincie přece vychází z Pelištejců, což byl tzv. mořský národ, který Izraelité zmasakrovali - viz. Filištíni (jak se jim česky říká)

+1/0
22.1.2018 21:53

J61a48n 59F26i29k12á48č26e69k 1695742

No, celkem nijak nehájím Palestinu, i když celé to území byla předtím Palestina a obyvatelstva bylo většinově arabské. Já jen tvrdím, že Židé anektovali cizí území a Británie a OSN jim to schválili.

0/0
22.1.2018 22:06

J17a57n 48M65a34c70e80k 9974765602488

tak to asi bude v pořádku :-) pěkný zbytek večera

0/0
22.1.2018 22:07

J61a46n 62F79i72k62á44č69e34k 1255862

Jo, takže když dnes Arabové obsadí Jižní Čechy a EU jim to schválí, bude to taky OK? :-) Tak super. :-)

0/0
22.1.2018 22:13
Foto

J61a47r55e78k 61J77a58k22u36b41č70e68k 7929470718728

Budu strucny.

If (x==absurdni podminka) {y=absurdni vysledek;}

+1/0
22.1.2018 22:18

J41a26n 76F12i30k77á22č85e23k 1625492

A nějaký argument by nebyl? :-)

0/0
22.1.2018 22:23
Foto

J38a84r80e10k 45J58a29k94u11b19č54e19k 7139490648348

Tak ja vam to prelozim ;-) Nerealna premisa vede k nerealnym hypotezam a vseobecnemu plytvani casem vsech zucastnenych ;-)

+2/0
22.1.2018 22:25

J16a89n 77F68i41k10á88č13e52k 1575232

Já to chápu, učil jsem na MFF UK. Jen tento popis neodpovídá realitě. Když nesmysl zapíšu ve formální logice, pořád je to nesmysl. :-)

0/0
22.1.2018 22:27
Foto

J66a83r34e68k 65J97a38k29u37b54č41e34k 7199730528708

Vim, Vas profil jsem si precetl, praxe me naucila reagovat na sve publikum ;-) Ano, shodneme se ze je ono tvrzeni nedava smysl a tak jsem k jeho popisu pouzil zhustenou formu :)

0/0
22.1.2018 22:35

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

J62i85ř17í 72Ř62e64z52n16í94k 4452932173385

Když někdo použije přirovnání pro názornost, nemusí to být na škodu věci.

0/0
22.1.2018 22:32

J94i77ř56í 87Ř45e62z20n75í49k 4882212733295

Izraelci se z Palestinců vyčlenili z množiny obyvatel Palestiny sami utvořením vlastního státu. Ti ostatní si zkrátka to pojmenování ponechali.

0/0
22.1.2018 22:29

J37a79n 73F64i67k94á88č39e35k 1265452

V roce 1870 tam bylo 17 500 Židů, takže nikdo. Židé jsou imigrační vlna.

0/0
22.1.2018 22:32

J83a60n 11M41a28c73e30k 9144305902418

když bude přemýšlet nad tím, že židé se jen velice pomalu míchali s jinými národy a udržovali si "čistotu" rodiny, nejde pak jen o návrat do domoviny?

0/0
22.1.2018 22:48

J75a84n 46F73i20k41á94č23e96k 1945982

"Domovinu" tam měli as 70 let, takže vlastně nikdy. Byla tma na "návštěvě". A to před 2000 lety. Takže žádná domovina. To je jen jejich pohádka. Aškenázští Židé pocházejí ze severovýchodu Turecka.

0/0
22.1.2018 23:01

J42a37n 72M41a39c77e97k 9284975682618

takže se shodneme na tom, že se celý Izrael předá Kannanejcům či féničanům, kteří tam byli první? A není problém s tím, že jsou to všechno semité? A nejsou Arabové a Izraelité semité taky? Tak jaký je tam rozdíl? Náboženství.

0/0
22.1.2018 23:10

J21a14n 83F61i78k57á75č68e16k 1535372

Nevšiml jsem si, že by bylo mezi lidmi obvyklé nechávat zemi těm, kdo jsou první. :-) Bere se doba promlčení, neboť se morálka a právo vyvíjejí. Když je v nějaké zemi 100 a více let klid, utilitaristicky se bere situace před tou dobou. Záleží to na generacích. Když už té současné je jedno, co se dělo za jejich pradědů, nemá se cenu k tomu vracet.

I v trestním právu je doba promlčení. Nemá smysl snažit se trestat vraha, když už umřel. :-) U zemí a národů je ta doba asi delší než 50 let nebo kolik to je u individuální vraždy. Nejsem historik práva, ať se k tomu vyhádří někdo jiný. To jsem psal v závěru blogu.

Židé pocházejí ze severovýchdu Turecka, Izreale není jejich území.

Řešit současnou situaci si netroufám, ale měli by to začít Židé pochopením své viny a ne pokračováním v agresi, jak se to stále děje - židovské osadu, kontrola území Palestiny.

+1/0
22.1.2018 23:20

J95a13n 88M28a92c84e56k 9444225282498

nemyslíte, že hlavním problémem jsou arabové? Kolik mají arabové zemí, které převálcovali s mašinou jménem Islám a zničili a zotročili národů? Stejně jako všude jinde se o základy své země bojovalo a bojovat bude. Tenkrát byla taková doba, že židé nebyli žádoucí a tak se ve velkém dopravili do izraele. Stejně tak by jsme mohli mluvit o USA a původních národech, které (jako např. národ Dakota) bojují proti mnoha potřebám bílého/černého obyvatelstva (např. ropovody). Co takoví Srbové vyhnaní z Kosova? Co Lužičtí Srbové a Frýsové neuznávaní německou spolkovou vládou? Co Tyrolsko v Itálii? Stejně tak mnoho dalších národů si svou identitu uvědomuje a i přesto svou zemi nemají. Budeme všem měřit stejným metrem, nebo budeme ke každému přistupovat s našim osobním názorem? Izrael svou šanci dostal a prokázal, že ten kdo chce žít v míru a demokratické společnosti, dostane svobodu vyznání a další výhody demokracie. Od arabů a muslimů obecně jsme posledních 100 let neviděli žádnou snahu o smíření se s tím, že lidé věří i v jiné věci.

+1/0
22.1.2018 23:34

J84a27n 72F67i85k43á51č15e11k 1915712

Obávám se, že když je třeba majitel auta hádavý, nezakládá to žádný morální ani právní důvod mi auto ukrást. Tahle logika je nemorální a rasistická, jakkloiv jsou mi Židé milejší než Arabové.

Židé se sami stahovali do Izraele, nidko je tam neposílal. Sionismus byl jejich sen, i když uznávám, že pod tlakem hnusného chování mnoha zemí k nim.

Jo, indiáni jsou na tom podobně jako Arabové v té oblasti. Jenže Amíci byli agresivnější, tak je totálně vytlačili. A taky to bydlo dávněji než v roce 1948. Ale z hlediska dnešní morálky a práva by to byla taky sviňárna.

Ty ostatní případy jsem si neprostudoval tak jako Izrael. Ale je možné, že jsou tam stejné případy. Ale to, že jiní dělají sviňárny, ještě není ospravedlnění, že je mohou Židé dělat taky. Oni mají tu smůlu, že tu sviňárnu provedli v době, kdy byl kolonialismus na ústupu a pomalu začínaly slušnější normy.

Okupace není žádná šance a žvásty o míru jsou podobého typu, jak o míru kecal Hitler. Obsadí území a pak si chce své okupace v klidu užít, to byl jeho mír. "Demokracie", která vznikla anexí cizího území není žádná demokracie, ale lup. Ano, Arabové se brání. Češi by se taky bránili, kdyby jim obsazovali Čechy.

+2/0
23.1.2018 6:47

J23i72ř41í 89Ř57e62z46n46í38k 4872542143415

Tak od civilizované britské vlády dostali Macmahonův dopis, v němž byl ještě před Bafaourovým dopisem souhlas s návrhem šejka z Mediny na získání nezávislosti pro Araby v Palestině.

0/0
23.1.2018 7:56

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

J68a52r20e83k 23J70a63k55u43b70č29e65k 7879200718418

Pobyl jsem chvili v Izraeli. Navstivil jsem prevazne zidovske moderni kulturni mesta Tel Aviv, Eilat casti Jeruzalema a stejnetak jsem se byl podivat v arabskych ctvrtich Hebronu, Betlemu a dalsich mene znamich mest.

Rozdil mezi uzemim osidlenym zidovskym a arabskym obyvatelstvem je markantni. Zatimco na jedne strane civilizace, rad, sluzby, na druhe bordel pripominajici sidlistne nasich neprizpusobivych a vetsina obyvatelstva jen tak postavajicich a pokurujicich bez jakekoli produktivni cinnosti. Je tedy asi jasne, na ktere strane spatruji budoucnost.

+2/−1
22.1.2018 20:44

J26a11n 51F45i33k88á25č86e13k 1365922

A to je nějaký právní důvod ukrást zemi. To jako když se nebdue soused starat o auťák, tak to někomu dává právo mu ho sebrat? Zvláštní logika.Takové zlodějská. :-)

+1/−2
22.1.2018 20:53
Foto

J96a75r88e60k 39J23a41k98u43b33č66e91k 7409380258798

Vy tu zemi prisuzujete Arabum, s cimz vetsina Cechu nesouhlasi. Tedy jedna se o minoritni a subjektivni nazor.

Naproti tomu rict kdo je moderne smyslejici, vzdelany a prosperuje je mnohem snazsi, doporucuji Vam dlouhou navstevu Izraele a treba vam to rozsiri obzory.

+2/−1
22.1.2018 21:08

J12a21n 33F68i52k74á14č22e86k 1135682

Jo, je to menšinový názor, což ale ani trochu neznamená, že nesprávný. Právo a morálka se nedá odhlasovat.. Viz fašismus v Německu - asi to nebylo to nej, ale většina Němců byla pro?

Neposuzuju schopnosti Židů v ekonomice, posuzuju právní a morální stránku věci. To, že jsou šikovní, jim nedává oprávnění obsadit cizí zemi. S takovým přístupem by člověk dneska obhajoval kolonialismus Britů a Britové by měli opět obsadit všechny své bývalé kolonie, protože jsou "šikovnější". To je postoje, ze kterého je mi morálně nevolno.

To jako Babiš, protože je šikovnej, může krást? Nezdá se, že by ostatní v Česku s takovým postojem souhlasili. V Česku lidé ani netuší, co je podstatou problému na Blízkém Východě, takže to berou stejně povrchně bez znalosti historie jako Vy. :-) To jest i nemorálně. :-)

+2/−2
22.1.2018 21:19
Foto

J17a78r36e32k 80J85a76k66u79b53č20e89k 7529560208378

Mensinovy neznamena pokazde nespravny, ale vetsinou nespravny. Vyjimky se vzdy najdou ale opacnych pripadu je vic a proto extremistum rikame extremisti ;-)

Cizi zeme - v roce -5000? -2000? 1948? 1967? Kdy je to ta opravodova palestina? Uznejte, ze jste si vybral urcity casovy usek a na zaklade nej prisuzujete vlastnictvi. A kdokoli kdo si vybere jiny casovy usek to bude videt jinak, s tim se smirte.

Babise a nacisty do diskuse je pod uroven Vaseho IQ. Jste rozumny chlap, takoveto zoufale prirovnani nemate zapotrebi. A tu navstevu Izraele neodkladejte. Preji dobrou noc.

0/0
22.1.2018 21:26

J18a58n 18F21i17k18á19č23e75k 1785672

No, to je divná logika. Menšinový nemá se správností nic společného, zejména když někdo pracuje na ideologii a propaguje ji, kde se dá.

Ve vědě je dokonce zcela nutně správný názor zpočátku menšinový. Vždy je to jeden či pár lidí, kteří přijdou se správným řešením, :-)

Že menšinový není totéž co nesprávný je jasné, z toho, že se správný názor označuje slovem správný a ne slovem většinový. :-))))

Ve světě se většinově :-) má za to, že záležitosti starší než 100-150 let se neřeší, pokud je v oblasti klid. V té době to bylo čistě ararbské území. Takže Židé provedli takovou imigrační vlnu, ba nakonec silnější než ta muslimská do Evropy dnes. A ty války jsou jen důsledek této imigrace.

Chtělo by to nezacházet do osobních tónů. Jednak je nefér v diskusi a jednak se to může obrátit proti útočníkovi. Ono to jasně ukazuje, že útočník nemá silné argumenty a musí sahat k podpásovkám. A navíc to IQ hovoří spíše ve prospěch napadeného a říká, že umí velmi dobře vyhodnocovat situace, lépe, než útočník :-) Takže bejt Váma, neshazuju se a nepřiznávám porážku tak brzy.

Návštěvu Izraele moc nepotřebuju, neboť jedna moje kamarádka je ženou veslyslance Izraele v jisté zemi, takže informací mám překvapivě dost. :-)

0/−1
22.1.2018 21:41
Foto

J50a32r70e76k 73J36a53k33u29b17č10e85k 7169620708448

Nikdo nerika, ze mensinovy = nespravny, je mozne ze jste prehledl takove nenapadne sluvko "vetsinou".

Vedou bych tady neoperoval, sice je pravda, ze puvodne nespravny nazor se ukaze jako spravny, jenomze tech puvodne nespravnych zustane porad nespravnych drtiva vetsina ;-)

Musel jsem vyjadrit prekvapeni nad nasilnym zatahovani Babise ci nacisty do diskuse, to v diskusi ohledne palestiny ci izraele pusobi trochu zoufale a opravdu jsem to u nekoho s Vasim prehledem neocekaval.

Pokud si myslite, ze vedomosti z druhe ruky prevazi nad osobnimi zkusenostmi, tak.. se asi neshodneme :-)

0/0
22.1.2018 21:52

J36a90n 30F79i22k41á46č95e62k 1775912

Možná je můj přehled větší, než některých lidí a proto mám jiný názor, ne tak povrchní. :-)

Babiš a Hitler jsou paralely, které celkem jasně ukazují neprincipiální postoje horlivých zastánců Izraele. Morálne je vznik Izrale dost velký hnus.

Oosbní zkušenost je velmi omezená, protože je krátkodobá. Historický pohled dává daleko lepší perspektivu. :-) Ne tak omezenou.

Například, když člověk přijde k dvěma chlapům, co se perou, zdá se mu, že jssou oba blbci. Když ale zahrne větší perpektivu a doví se, že jeden druhého bez vyprokování píchnul nožem, je jasné, kdo je viník. :-)

0/0
22.1.2018 22:19
Foto

J61a98r69e22k 56J11a28k36u44b19č75e46k 7639980328908

Pohled na vznik izraele muze byt pohled na velky hnus a stejne tak i pohled na opravneny narok. Zase bychom se museli vratit k tomu, ktera cast historie je pro nas ta smerodatna.

Tak snad se shodneme v tom, ze idealni je kombinace historickeho pohledu a osobni zkusenosti, to by nemusel byt problem.

Na tom ostatnim uz se neshodneme, kazdy ma svoji pravdu. Opozdenou dobrou a diky za civilizovanou diskusi.

+1/0
22.1.2018 22:32

J30a18n 72F12i58k45á72č81e31k 1545982

Taky díky za fajn diskusi.

+1/0
22.1.2018 22:34

J54i18ř84í 73Ř23e94z43n90í33k 4582932523835

Pro nás je rozhodné datum r. 1948, protože jsme v OSN zvedli ruku pro Plán OSN pro rozdělení Palestiny.

0/0
22.1.2018 21:55
Foto

J86a35r36e35k 59J54a66k79u88b49č26e87k 7899750438268

Myslite ten plan ktery Palestinci hrde zamitli a ted prichazeji ke stolu s tim, ze se kaji jaka to byla chyba a ze ho najednou chteji zpatky?

0/0
22.1.2018 22:02

J36a86n 89F12i12k72á28č58e44k 1625502

Myslím ten nespravedlivý plán, který je pro Araby furt výhodnější než nechat Židům anektovat celé území, tedy jak současný Izrael tak součastnou Palestinu. Když na Tebe bude někdo mířit pistolí a řekne Ti, že si vezme jen jeden Tvůj auťák ze dvou, je to pro Tebe lepší řešení než když si vezme oba. I když i sebrání toho jednoho je pořád nespravedlivé.

0/0
22.1.2018 22:10
Foto

J29a18r98e42k 36J64a87k24u32b18č46e32k 7759860288658

To srovnani pokulhava; ti chudaci na ktere se mirilo imaginarni pistoli pak se spojenci zosnovali 6ti denni valku s cilem totalniho zniceni izraele a jeho vymazani z mapy. Vsichni vime, jak prekvapive snadno ji projeli a meli stesti, ze izrael stejne extremisticky cil nemel. Agresor ktery podlehne si nevybirat nemuze.

0/0
22.1.2018 22:23

J67a67n 85F32i28k10á73č96e70k 1135502

A nebyla to reakce na obsazení jejich území? Co bys dělal Ty, kdyby někdo vlezl do Tvýho bytu a začal tvrdit, že obývák už není Tvůj? Neměl bys chuť mu rozbít hubu? :-)

Jo, Izralei naštěstí stačilo ukrást jednu Zemi. Rozhodně jsou daleko lepší než Hitler.

+1/−1
22.1.2018 22:26

J81i24ř17í 77Ř89e95z13n47í71k 4892172893325

kde a kdy ho Palestinci zamítli? Proběhlo snad referendum? Či nějaké demokraticky zvolené vedení.

Naopak jejich samozvaní představitelé vyhllásili arabský stát v r. 1948.

0/0
22.1.2018 22:36

J12a60n 20F18i88k64á23č24e82k 1165592

Což je asi tak spravedlivé, jako když Britové ovládali své kolonie. :-)

Takže se dá souhlasit s tím, když Arabová dnes obsadí Jižní Čechy a udělají si tam stát, když jim to shcválí EU? :-) To je velmi podobná situace.

0/−1
22.1.2018 22:12

J89a58n 39F32i28k43á11č71e32k 1245162

Škoda třeba, že ti, co zvedali tu ruku, byli také vydírání Židy, Židé jim vyhrožovali a upláceli je. Prostě čistota sama. :-)

V každém případě souhlasím, že tu špinavou nemorálnost udělali Židé společně s OSN a Brity. O to větší špinavost to je.

Když by dnes Arabové obsadili kus Čech a EU jim to schválila spolu s Německem, žádný Čech by nepochyboval, že je to špína. A přitom je to prakticky stejná situace.

0/0
22.1.2018 22:22
Foto

J98i25ř40í 56K35r72á49k56o75r60a 9779623

Měl vzniknout stát Izrael? Ano měl. Židé koupili od místních lidí půdu, jiný stát tam nebyl, stát Izrael uznal takřka celý svět, tak nevím, co řešíte.

+5/−1
19.1.2018 11:43

J30a67n 89F65i18k16á88č35e98k 1175572

Židé koupili 7% té půdy, zbytek sebrali původním obyvatelům, Arabům, za asistence Británie a OSN. Takže neměl, a to i kdyby to uznal celý vesmír. :-) Pořdá to byla anexe, něco jako Krym, ale za mezinárodní asistence a pomalejší a promyšlenější. :-)

+2/−4
19.1.2018 21:30

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

J86i41ř66í 80S28v38o87b45o66d18a 9955608943776

Analogie s Krymem nemůže fungovat. Krym je součástí suverénního státu Ukrajiny. Anexe Krymu je tedy aktem přivlastnění území jednoho státu jiným státem. Izrael nevznikl přivlastněním území jiného státu. Nefunguje ani velikostní analogie. Vznikající Izrael nebyl v pozici mocného obrovského Ruska proti malému Krymu. Naopak, obrovské okolní arabské státy chtěly zabránit vzniku malinkého Izraele. Ani národnostní analogie nefunguje. A nafunguje ani politická analogie, protože zatímco většina zemí světa vyjádřila vzniku Izraele podporu a Izrael je většinově uznáván, u Krymu tomu tak není a jeho anexe je považována za porušení mezinárodního práva, a to z výše uvedených důvodů.

+1/0
22.1.2018 15:47

J42i38ř50í 73Ř36e40z97n22í95k 4192632383765

Takže uznáváte, že Izrael použil sílu při získání svého území v dnešním rozsahu? A to je nepřípustné. Charta OSN něco takového výslovně zakazuje.

A na Krymu proběhlo referendum.

0/−1
22.1.2018 15:52

J91a64n 43M87a16c91e67k 9534245682908

takže máme vrátit Polsku Těšínsko?

0/0
22.1.2018 22:02

J31i27ř86í 25Ř21e53z34n16í94k 4872752763475

Tak to je v upraveno československo-polskou mezistátní smlouvou o hranicích.

0/0
22.1.2018 22:38

J60a71n 76M58a74c45e56k 9264895602948

a jak vysvětlíte, že Poláci nedodrželi hranice před pádem monarchie a zabrali Bielsko?

0/0
22.1.2018 23:18

J79i33ř29í 88Ř68e36z33n27í68k 4592522183525

Nevím, co kdo komu zabral, ale vím, že existuje mezistátní smlouva o hranících, která prostě nedovoluje tyto nároky vznášet.

0/0
23.1.2018 7:59

J82a10n 51F84i57k42á88č26e87k 1945372

Takže když se Německo dohodlo s Ruskem před válkou o tom, že si rozdělí Polsko, měla by se teď ta dohoda naplnit? :-) Ne každá dohoda je morální, ne každá dohoda je spravedlivá a nakonec ani zákonná.

Co třeba Mnichovská dohoda, taky je to mezistátní dohoda. I ta by měla být naplněna? :-) Takže nulový argument, že? :-)

0/0
23.1.2018 8:16

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz