Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14u78l13i68u50s 41M77a10k73s69a 7837555339179

Ano souhlasím, je to hezké, spíš hezký blud, kdy si vše musíte představit. Já si představují vesmír úplně jinak. Gravitonový éter je pro představu daleko srozumitelnější a přesto tomu někteří nerozumí, nebo nechtějí rozumět. Ale jedno je přece dnes lepší. Své hypotézy můžeme svobodně hlásat a neriskujeme upálení, jako v minulosti.;-D

0/0
27.5.2019 15:52
Foto

J39a53n 57F14i65k56á53č83e21k 1555302

Důležitější než srozumitlenost, je pravdivost. Je-li něco srozumitelné, leč je to jen nesmyslná pohádka, kterou navíc experimenty popírají, tam ta srozumitlenost nepomůže ani trochu. :-)

+1/0
27.5.2019 15:56

J47u21l19i69u66s 93M60a89k78s52a 7827455299489

Máte pravdu, ne každý rozumí přírodním vědám, takže srozumitelnost pro takové lidi je bezpředmětná. Uvádíte, že důležitější je pravdivost. Tak tady by mě zajímalo, čí pravdu máte na mysli? Vaší pravdu, nebo pravdu pana Alberta? Každý může mít tu svoji pravdu, které věří a snaží se, aby ji věřili i ostatní lidé. Tak to už s vírou chodí, i víra může být nesmyslná pohádka.

Jak je to, ale s experimenty? Vy nám tady předkládáte teorie 4D tedy, že prostor není třírozměrný, ale žádné experimenty jste neuvedl;-D

Snažíte se do 3D zakomponovat čas, jako čtvrtý rozměr. 1D je úsečka, 2D je čtverec, 3D je krychle a co vznikne, jestli vynásobíte krychli časem? Nesmyslná pohádka.;-D

0/0
28.5.2019 12:41

W68a75l13d55a 13W80i59n49t49e71r 6947829691109

Každý může mít svou pravdu, proč ne, ale zkuste třeba svou "pravdou" vysvětlit např. jeden z vlivů stáčení perihelia Merkuru. To nepůjde, ale podle Alberta to jde a dokonce to jde ověřit dalekohledem, takže je jasné, kde ty ostatní rádoby "pravdy" skončí bez potřeby aplikovat nějakou víru. Stejně tak je to se 4D. Vám se podařilo pohybovat v 1D či 2D ? Určitě ne (ono by to stejně nešlo přežít), ale v dalším navýšeném rozměru už teoreticky ano. Proč teoreticky? Protože je nutné tomu prostoru dodat jeho kauzální charakter - časová souřadnice nebo osa, na které jsme my, "kauzální bytosti", existenčně závislí. Samotný 3D prostor tedy nestačí - byl by statický. Z vnějšího pohledu se skutečně jeví, že se časová souřadnice pohybuje kolmo k ostatním délkovým souřadnicím rychlostí světla. Proto 4D z přídavku časové souřadnice. Tak jaká pak krychle vynásobená časem - to by normálního ani nenapadlo. Lepším vyjádřením prostoru je 5D...Co se týče experimentů, už dávno proběhly s atomovými hodinami v tryskáči, které se podařilo dostat do budoucnosti vzdálené přes 200 ns a to se událo přes všechny 4 rozměry prostoročasu (jak taky jinak).

+2/0
28.5.2019 14:33

J18u52l30i66u57s 48M13a29k68s39a 7167755329659

Prostor ve vesmíru je trojrozměrný, s tím nic nenaděláte a můžete mudrovat jak chcete. Problém je, že Newtonovská fyzika byla vytvořena k pevnému bobu, a to je naše Země, později naše Slunce.

Einstein postavil celou STR na rychlosti, ale právě rychlost je relativní a tudíž i čas je relativní, protože čas je pohyb hmoty po dráze určitou rychlostí. Stačí změnit rychlost pohybu a změní se čas. Lidé sestavili hodiny právě pro to, aby se mohli sejít ve stejném okamžiku

Každé těleso se ve vesmíru pohybuje jinou rychlostí, takže i čas plyne pro každé těleso jinak.

Základem vesmíru nejsou hvězdy, ale prostor, který se skládá z nekonečného počtu gravitonů, proto je nekonečný a hlavně se nikam nepohybuje. Co se však pohybuje jsou právě ty planety, hvězdy a celé galaxie, takže založit teorii na pohybu je blud, protož vše se točí, obíhá a nic není v "klidu" Řešit nějaké souřadnice, nebo osy spojené s časem a snažit se to napasovat do 4D........až 8D je čisté šílenství a zdraví škodlivé.

Na čas (hodiny) působí nejen rychlost, ale i změna gravitace teplota materiálu, vlhkost vzduchu, elektromagnetické vlny, ale i blázniví lidé, kteří ;-Dudělají cokoliv, aby na sebe upozornili.;-D

.

0/0
28.5.2019 16:03

S54t64a56n18i37s65l96a80v 49J37e18l74e69n 8972705466

Jen drobná oprava: Newtonova fyzika žádný pevný bod nepotřebuje. Pomocí Galileových transformací popisuje svět také vždy relativně vůči pozorovateli. Volba pevného bodu je jak v Einsteinově tak Newtonově fyzice vždy jen technickou otázkou - volí se tak, aby výpočty byly co nejsnazší.

+1/0
1.6.2019 20:55

W74a83l33d59a 81W36i32n25t87e80r 6457489161729

No a abyste mohl změnit rychlost pohybu, musí to být v čase, který je neoddělitelnou součástí prostoru a nemůže to být 3D, ale 4D (vysvětlím níže) a to je ten prostor, který známe. Že do něj pletete něco, co jej neodráží, raději přeskočím. Zkusím stravitelnou formu (jako v příspěvku níže), kterou vysvětluji hodně dost odrostlejším dětem k pochopení a to přes perspektivu, která se ve 3D může měnit, pokud je v čase umožněn pohyb (hologramy vynechám, neb nevíte, co to je). Co třeba takový obraz (2D) krajinky, ve které je zachycena nějaká perspektiva. Ovšem tato obrazová namalovaná "perspektiva" se nemění ani z pohledu našeho 4D z jakéhokoliv místa, tedy bez jakýchkoliv debat, obrazové 2D je skutečně holé bezčasové 2D. Že obraz skutečně nemění perspektivu, umožnilo starým mistrům využít triku v obrazech podobizen, které Vás sledují - chybí jim právě ten třetí rozměr - ta další prostorová souřadnice, která by udala konkrétní směr "pohledu" podobizny a proto se do našeho 4D promítá "pohled" podobizny jakoby do všech směrů současně sledujíc každého návštěvníka kdekoliv v zámecké obrazárně. Z analogie 2D obrazů, z toho "pohledu" podobizen všemi směry současně, transparentně vyplývá, že postrádají další rozměr určující konkrétní směr "pohledu" a nemusíme do placek nekonečně malých tlouštěk, které nejdou "transformovat" do 1D, ale jednoduše zmizí (zaniknou), ovšem z analogie obrazu je 2D vždy 2D z jakékoliv perspektivy (jakoby se natáčí stále stejnou stranou). Proto jsou např. struny ve strunových teoriích dvourozměrné z jakéhokoliv pohledu, fyzika "bodů" se už stává neslučitelnou a nekonečna z toho plynoucí se už likvidují. Teď 3D na speciální fotografii - případná koukající podobizna už má daný směr svého pohledu, tedy je možné se takovému "pohledu", ve speciální obrazárně, v našem 4D prostoru, vyhnout. I takový 3D obraz je statický, byť lze rozpohybovat statickými dílčími snímky, nic méně, nelze do něj, z naší 4D vstoupit pohybem kvůli absenci další časoprostorové dimenze.

0/0
3.6.2019 2:15
Foto

J49a36n 57F93i94k84á24č86e55k 1135132

Pravda není ničí. Ta je nezávislá na lidech. Pravda je souhlas našeho poznání s okolím. Kdo není schopen vyhodnotit logickou konzistenci modelu a jeho soulad s okolím, bude směřovat své úsilí místo na onu logickou konzistenci a experimenty, na osobní pošťuchání se na internetu. To je ale jen ztráta času. :-)

0/0
28.5.2019 15:40

J37u12l91i57u81s 77M15a58k31s64a 7327515719829

A víte, že máte pravdu, ale právě ta logika mě na OTR a STR chybí, je to jen tvrzení bez důkazů. Mě nestačí říct, že bez STR by mě nefungovala pračka, jak mě vysvětloval Walda.:-P

0/0
28.5.2019 16:14

W27a42l40d30a 56W30i57n73t76e87r 6807269751129

Hlavně že Vám "logicky" funguje 3D prostor. Vždyť i ten nejposlednější pisálek sci-fi je informován, že pouhé 3D nestačí a využívají toho k románovým konstrukcím jakýchsi stasis chambers (stázových komor), které nemají "propouštět" čas a v podstatě co je uvnitř, je vyjmuto z 4D prostoročasu. Jen mazaní scifisté v takových vymyšlených komorách románově "udržují" nekonečně dlouhý čas, aby mohli živého "uvězněného", který byl stále ve 4D, kdykoliv navrátit do normálního času, což by "normálně" nešlo, kdyby jej nechali "vymazat" z prostoročasu likvidací jedné neoddělitelné dimenze. Stejně tak ubráním jedné dimenze ze 2D dojde k nevratnému výmazu (zneviditelnění). Že zrovna Vám nestačí říci, jak se má STR k fungování pračky, tak to asi nikoho netrápí - proč taky, když i romanopisec je lépe informován než Vy a co píše, má hlavu a patu, byť na poli fantazie. :-P

0/0
1.6.2019 23:26

D85a31n86a 38T30e56n54z33l39e67r 5150132405893

:-) Hezké! R^

0/0
27.5.2019 7:59
Foto

J84a17n 26F84i84k21á76č52e83k 1665982

V

0/0
27.5.2019 8:15

J82i54r62k34a 13B75r64u11n12n71e10r 4778932319257

R^

0/0
26.5.2019 23:54

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz