Čtvrtek 28. května 2020, svátek má Vilém
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 28. května 2020 Vilém
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L75e51o 36V28l96a61c32h28y81n88s48k17ý 4681944977870

Pokud je náš Vesmír n rozměrný, pro n=5 a více, lze uvažovat o podstatě vědomí a života vůbec na základě kvantových jevů. To vše s podmínkou, že i prostor je kvantovaný a prostorové kvantum je n rozměrné. Jde o soukromou hypotézu, neumím ji experimentálně doložit, ale ani dosavadními znalostmi vyvrátit.

0/0
doporučit
25.5.2020 11:31
Foto

J54a83n 56F82i13k81á96č80e61k 1705462

Vyvrátit nelze ani tvrzení, že miliardu světelných let od nás žijí kilometrové červené žáby, které žerou planety, přesto je to evdioentní blbost. :-) Proto, že něco nejde vyvrátit, není ani ten nejmenší argument.

Dále jste nesdělil jediný logický důvod, proč by mělo vědomí souviset s dalšími dimenzemi, tedy nelze tuto myšlenky považovat ani za hypotézu. Existuje navíc silný protiargument: kvantová teorie pole je relativistická, tedy funguje přinejmenším v 4D prostoročase. A vědomí se nijak netýká.

Shrnuto, navržená "hypotéza" je bezcenná. :-)

0/0
doporučit
26.5.2020 10:38
Foto

L15e50o 91V23l54a75c67h35y65n13s42k66ý 4621964787120

Děkuji za reakci. Přiměla mně konečně k záznamu mých jistě kostrbatých myšlenek. Bohužel, když jsem se snažil text vložit do diskuze, nepochodil jsem. Je to příliš dlouhé. Pokud je to bezcenné, jde to zkrátit - je to .... Prosím poraďte jak to předat ke kritickému posouzení. Můj osobní email např. je leo007@centrum.cz. Děkuji.

0/0
doporučit
27.5.2020 0:26

D37a17n22a 98Š58u87m85o48v62á 1275239784729

Článek, který už je nad mé chápání. Sorry, ale v něm a hlavně v diskusi (dosavadní) pod ním, se přete o to, jak funguje vědomí v mozku na bázi kvantové a nebo vůbec takto ne. A až si možná, jednou, na to někdo odpoví - co pak? Budeme vědět, jak funguje přítomnost vědomí? A co to, co vědomí produkuje? Myšlení, logiku, city, morálku, smysly pro umění, krásu, negativní emoce - taky budete hledat kvantové či nekvantové principy jejich fungování? A kde přesně je hranice mezi materiálním světem mechaniky a imaginací? To možná pochopit, by znamenalo vysvětlit vznik života. Už je to na mně moc vědecké, avšak zdravím. R^

0/0
doporučit
20.5.2020 6:37

L68u38d46ě45k 89T84o23n40d96r 3341612912375

Nepodceňujte své chápání. Psát pojednání o "kvantování vědomí", když o vědomí zároveň nic nevíme, na tom není nic vědeckého ani odborného. Ale tím, že se autor tváří "vědecky" a používá odborné termíny z oblasti fyziky v oblasti, které vůbec odborně nerozumí, ve vás vytváří "mindrák". Pocit že je to "moc vědecké". A přitom je to blábol, který nemá žádný praktický význam.

Příště autor napíše třeba vědecké pojednání o "Kvantových jevech při úderu zobáku Datla černého do stromu v Lužních lesích"

0/−1
doporučit
20.5.2020 9:50

D72a31n51a 51Š88u30m16o12v94á 1535549574479

Ježiši Luďku, kam na ty příměry chodíte? Víte to je nádhera úder zobáku Datla černého...;-D;-D;-D Nebojte, nemám mindrák - jsem účetní a lidi, jako jsou autoři blogů, za mnou občas chodili na rozumy stran daní. ;-D Další paradox že? Já tato z mého hlediska někdy příliš vědecká pojednání čtu ráda. Jak pana Fikáčka, tak ještě víc Danu Tenzler - ta je pro mně srozumitelnější. Ale u obou jsem většinou pochopila vlastní myšlenku blogu, a hlavně občas zajímavé detaily. Z těch si zase svou představu o fungování vesmíru sestavuji já. :-) Ono je zajímavé, že jak se dostanete u pana Fikáčka trochu mimo fyzikální reálno a blíž k duševnu, krapet ho to rozčiluje. Ale to možná kvantové odborníky všechny. Dík za hezký glos - fakt mi rozsvítil ráno. Přeji také Vám Luďku krásný den.:-)R^

0/0
doporučit
20.5.2020 10:19
Foto

J55a61n 15F73i91k58á53č56e92k 1435142

Příměry má dobrý, ale logika nějak schází, takže vědecky jsou jeho úvahy k ničemu. ;-D

0/0
doporučit
20.5.2020 10:44

L30u27d16ě93k 87T96o20n87d46r 3661602222275

Danu Tenzler čtu taky rád. Je skvělá a srozumitelná.

+1/0
doporučit
20.5.2020 11:17

D21a74n33a 57Š65u66m42o92v90á 1415469674779

Právě, to je to, co by mohl pan Fikáček vylepšit. :))

0/0
doporučit
20.5.2020 11:36
Foto

J90a59n 68F42i82k26á37č17e47k 1685122

No, já se věnuju náročnějším tématům, která jsou složitější z podstaty. Uvažuju o neuzavřených tématech. Je něco jiného vykládat témata vyřešená, a je něco přemýšlet o věcech, které jsou nové, nehotové, diskutabilní, neprozkoumané.

0/0
doporučit
20.5.2020 11:43

D98a18n17a 56Š43u69m10o88v11á 1925569804829

A to jsem právě ráda, nutíte čtenáře uvažovat s Vámi. Jen musíte mít trpělivost s námi laiky. :-)R^

0/0
doporučit
20.5.2020 13:59
Foto

J29a97n 36F76i70k37á36č73e56k 1295282

No a tenhle poslední blog vlastně nebyl moc pro veřejnost. Připravuju přednášku na konferenci a formou blogu jsem nad tématem přemýšlel.

0/0
doporučit
21.5.2020 6:29

D28a37n76a 33Š76u95m88o13v37á 1645559654589

Ale já přece nechci oponovat. Já prostě jen všemu nerozumím. Je fajn, že máte odvahu přemýšlet tady na netu, kde se v diskusích ani sebemenší nejasnost neodpouští. Vím o tom své. Svého času jsem tu psala o hudbě. Zdravím pane Fikáčku - a pište dál, budu se těšit. Jste taková můj soukromý kvantový fyzik. :-)

0/0
doporučit
21.5.2020 7:13
Foto

J35a45n 56F70i45k78á76č97e13k 1875592

Jen vysvětluju.

0/0
doporučit
21.5.2020 20:10
Foto

J63a27n 11F40i75k41á75č35e60k 1865372

Vidím, že Ti chybí základní orientace a základní analýza. :-) Jestli bude někdo tvrdit, že podstatou cihly ve stavebnictví je kvantová mechanika, je snadné pochopit, že tomu tak není. Její podstatou je určitá pevnost a rozměry a funkce. Tím se liší od auta, nože apod. Podstat cihly tedy neleží v kvantové mechanice, neboť tou se od auta či nože neliší. :-)

Taková analýza je vědecká, neboť ukazuje, co je podstatou cihly. Ten zmatek, co jsi vyrobil tady motáním nesouvisejících věcí do sebe, neřekne vůbec nic a je tedy k ničemu. :-)

0/0
doporučit
20.5.2020 10:43
Foto

J24a42n 33F65i33k95á67č76e54k 1645522

Momentálně mě zajímá pouze, na jakých fyzikálních principech vědomí funguje. Můj obor není psychologie, abych se zabýval tím, co je vědomí.

0/0
doporučit
20.5.2020 10:37

L28u45d90ě78k 12T20o50n51d30r 3341872732235

Co tím dlouhým článkem vlastně chcete říct?

Pokud je vědomí produktem lidského mozku - který je složen z nervových buněk, a ty jsou z molekul, atomů... a ty z protonů, neutronů..., různých silových polí atd. atd. - tak jako cokoli jiného ve vesmíru, pak se logicky i na vědomí vztahují fyzikální zákony, včetně kvantové fyziky.

(Pokud by vědomí nebylo produktem lidského mozku, tak se dostáváme do sféry "náboženství".)

Ale není třeba psát sáhodlouhý článek o jednotlivých kvantových jevech, ani přednášku pro doktory, protože neodpovídá na základní otázku - na kterou ale nezná odpověd nikdo ze sedmi a půl miliardy nositelů vědomí na této planetě - jak vědomí vzniká.

Neví to nikdo, přestože ho každý z nás prožívá a používá až do své smrti. A proč vzniká jen v "živé" hmotě a ne v jakékoli hmotě vesmíru (nebo snad ano?). Bez odpovědí na tyto základní otázky nemá smysl studovat detail "kvatového vědomí" na "dvouštěrbinovém experimentu" a jiných oblíbených estrádních číslech kvantové fyziky.

+1/−1
doporučit
19.5.2020 10:03

L77u87d72ě61k 33T78o40n96d47r 3181412382225

Mimochodem, pokud naše vědomí zpracovává myšlenky (pojmy) a vjemy nějak podobně jako třeba počítač, pak je zcela logické, že všechny naše myšlenky a vjemy musí být nějakým způsobem "kvantovány".

U počítačů je nejmenším "kvantem" binární kód jedniček a nul, ze kterého se pomocí programovacího jazyka tvoří "pojmy", se kterými pak software pracuje dál.

Ano, je to jen pouhá analogie, ale je logické, že by nějak podobně mělo fungovat i naše vědomí. Ale co je nejmenším kvantem "jedniček a nul" našeho vědomí a jak z nich vznikají "pojmy"... to zatím fakt ví jen pánbůh.

0/−1
doporučit
19.5.2020 10:12
Foto

J22a52n 11F44i21k14á98č74e39k 1225392

Ano, je-li cihla kvantum, je pak stavebnictví kvantové? :-)

Pochopitelně je to hloupost, protože kvantová mechanika je o úrovni kvantování Planckovou konstatntou. Takže když vědomí používá pojmy, což jsou také "kvanta", nemá to s kvantovou mechanikou vůbec nic společného.

Kvantová mechanika je o konkrétním typu kvantování, ne jakémkoliv kvantování, třeba že hvězda je taky kvantum. Takže tu analogii, co jsi udělal, jsi udělal nesmyslně a iracionálně. :-)

+2/0
doporučit
19.5.2020 11:13

L49u95d32ě49k 45T85o93n18d44r 3911202282795

Záleží na tom, v jakém smyslu používáte pojem "kvantum", "kvantování". Jestli ho vy používáte výhradně v té nejužší speciální definici: "kvantování Planckovou konstatntou" - pak máte pravdu vy.

Já ho používám v obecném smyslu: jevy našeho světa mohou být buď v pojmech lidského myšlení buď "spojité" (například "vlnění") nebo "kvantované". A v tom případě mám pravdu i já.

+1/0
doporučit
19.5.2020 12:21
Foto

J14a92n 40F72i39k30á96č81e47k 1735962

Nesmysl. Kvantový je pojem přesně definovaný a matematicky popsaný. Jde o jevy, kde platí Heisenbergovy relace neurčitosti, dualita vln a částic, "superpozice" a kvantová provázanost. Ostatní nespojité věci se označují jako diskrétní, ne kvantové. Když chce člověk nechápat, jak se věci mají, rozšíří si pojem kvantový na všechno a zbude mu jen zmatek v hlavě a nesmysly. :-)

Když kredenc označíme slovem kočka, fakt kvůli tomu nezačne mňoukat. :-)

+1/0
doporučit
19.5.2020 14:10
Foto

J38a98n 29F88i76k68á24č12e57k 1595312

No, co je to vědomí se v základě ví. Je to nejostřejší část modelu okolního světa, něco jako pruh světla osvětlující část světa, tedy v hlavě. Podrobnosti jsou záhada, ale to mě moc nezajímá, nejsem neurolog ani psycholog. Proto článek není o podstatě vědomí.

Zajímá mě vztah kvantové mechaniky a vědomí, o němž si lidé vycucávají z prstu nesmysly, a to bez jakéhokoliv základu. A kolem toho spřádají esoterické koncepce. Je tam dost bludů, a na ty jsem se zaměřil. Konkrétně jsem byl požádán lékařskou komunitou, abych jim to osvětlil, tak to dělám. :-)

0/0
doporučit
19.5.2020 11:07

L82u81d18ě56k 12T32o46n30d77r 3301422822645

A jak můžete řešit vztah kvantové mechaniky a vědomí, když zároveň říkáte, že podrobnosti principu vědomí jsou záhada a moc vás to nezajímá?

To jim jako budete říkat: "Vážená lékařská komunito, podstata vědomí mě nezajímá, ale chci vám nastítin jaký vztah má kvantování Planckovou konstatntou vůči vědomí, jehož podstatu neřeším?"

Tož to bude bomba!

+1/−1
doporučit
19.5.2020 12:26
Foto

J16a20n 67F12i10k90á42č66e58k 1585522

Snadno. Přečti si blog. Stačí vědět, že je vědomí ve velké části mozku, a že je kvantová komunikace uvnitř vědomí proto tedy vyloučena.

0/−1
doporučit
19.5.2020 14:21

J17i86r74k29a 66B32r95u25n31n53e71r 4568902319727

Omylem mínus.

0/0
doporučit
20.5.2020 1:38

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz