Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

tak já jsem se před nedávnem začal zabývat standartní mechanikou - a též jsem začal zjišťovat nějaké další variace oboru mechanika - a na pojem kvantová mechanika jsem narazil - nad textem jsem příliš nebádal - ale článek mi na takové rychločtení přijde zajímavý - takže si ukládám

0 0
možnosti
MP

"Anyone who is not shocked by quantum theory has not understood it" (Niels Bohr), což odkazuje i slova Ježíše v Tomášově evangeliu.

1 1
možnosti
Foto

Obávám se, že to řekl spíše Feynman a jinak bych podotkl, že to, co jsem tady vysvětlil, potvrdí každý fyzik. V tomhle není ta nepochopitelnost kvantovky. Její nepochopitelnost spočívá v tom, že si spousta lidí myslí, že nemůže existovat vlna a současně částice, což vyvrací už dřevo houpající se na vlnách. Jinak bych slova někoho před půl stoletím nebral jako silný argument. Od té doby se pochopení už dost pousnulo. Přikládám metaforu, která tu podivnost vysvětluje: https://www.youtube.com/watch?v=WIyTZDHuarQ

0 0
možnosti
JL

Tak hlavně že ho to baví.

1 0
možnosti