Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

J81a83n 29H57r45u17b58e29š

28. 11. 2018 11:05

K titulům a jejich hodnotě ve vědeckém světě mám velmi podobný vztah. Nicméně pokud (přiznejte si to sám) s lehkým pohrdáním píšete, že se zabýváte otázkami, které paní docentku ani nenapadnou, pak se dopouštíte faulu. Každý máme nějaké limity, které nám neumožní obsáhnout vše. Nepochybně sám dobře víte, které oblasti matematiky a fyziky byste rád znal podrobněji, ale již nemáte dost času a sil, které raději napřete směrem svého hlavního zájmu. Hlavním zájmem paní docentky v době studia mohla být STR, ale s příchodem rodiny a starosti oni se její priority změnily. Třeba dnes jako docentka dělá i tu administrativu, které Vy se (a já to naprosto chápu) vyhýbáte jako čert kříži. Nicméně i když třeba již dnes nemá na to, aby si kladla otázky nové, tak na to, aby předala studentům odpovědi na otázky již známé a vyřešené, její síly stále ještě stačí. Pro ni může být peklem to, že by si ráda kladla ty nové otázky a hledala na ně odpovědi, ale ví, že už jí to navždy zůstane odepřeno. Že jen se závistí může hledět na to, jak si JF užívá v hračkářství, kam ona už ani nemá čas se zajít podívat.

1 0
možnosti
Foto

O paní docentku tu ani nejde. Ta je v tom nevinně. A to "lehké pohrdání" jsem si dovolil jen jako reakci na důraznější pohrdání domnělým amatérem. Jinak výuku paní Doc. velmi oceňuju, neboť to je ten solidní základ, na němž pak mohou stavět ti, kteří si užívají hračičkářství. :-)

Chtěl jsem jen upozornit, že by paní docentka neměla pohrdat těmi, kteří se snaží, někdy jistě neumně, zkoumat neprobádané cesty.

Jinak trpím nedostatkem času úplně stejně, možná víc než fiktivní paní docentka. Momentálně jsem zaměstnaný jinde než v akademickém sektoru, takže její situaci plně chápu.

1 0
možnosti

Pozor, to si do vás někdo rýpnul a trochu ten vtip přepsal. Originál je zde: https://me.me/i/welcome-to-science-hell-professor-this-is-tony-he-once-18269718

1 0
možnosti
Foto

Jo, to samozřejmě vím. Jen jsem v blogu na to nechtěl moc upozorňovat, neboť iDnes hlídá autorská práva obrázků. :-)

1 0
možnosti
VO

No být docentkou, nebo přesvědčovat druhé svými argumenty, obecně vůbec nemusí být hřích, ale nějaké důvody, proč se tam oba dostali, asi existovat budou. :-)

Jinak podle jednoho z Vašich oblíbených výroků, že stále známe přesně 0% ze skutečnosti (s čím já nesouhlasím), jsme si všichni rovni, protože vlastně všichni známe přesně stejné procento faktů! :-)

2 0
možnosti
JB

To se Vám tedy povedlo.

0 0
možnosti
MJ

No jo, když tady si tituly lidé dávají i na hroby...

6 0
možnosti
Foto

Já těmto vědám nerozumím, ale někde cítím velmi zajímavé tunely do tajemství, která mě lákají vlastně celý život a chtěla bych vědět. Nemám na to. Ale moc mě baví právě ten Váš systém , jak věci vykládáte, jak je dáváte do souvislostí a jak na ně pro mě geniálně vždycky nahlížíte. A tím mimo jiné - jako dnes - dáváte nenásilnou lekci davu jasnozřivých:-)R^ což vést diskuzi, píšete... já ji s Vámi vést nebudu, nemůžu,;-D... ale strašně ráda Vás čtu:-) děkuju za článek

1 0
možnosti
Foto

V Sice bych byl s tou genialitou opatrnej :-), ale jinak mě moc těší, že mé snažení je pro někoho přínos. Z toho mám opravdu radost. A kdyby Vás cokoliv zajímalo a měla jste třeba jakoukoliv otázky, tak se ptejte třeba na FB: https://www.facebook.com/jan.fikacek nebo třeba mailem jan@fikacek.cz .

Hezký den.

0 0
možnosti
DS

Přiznám se, OTR a STR do hloubky nerozumím a STR, ač je všeobecně přijímaná, jakože je vše jasné, mi také zanechává pachuť v ústech. Dilataci času způsobenou rychlostí nemám rád. Připadá mi, jakoby někdo aplikoval rychlost sledovaného času vůči pozorovateli skrz informační tok, popsal jej jen v okamžiku vzdalování a pro přibližování to zkopíroval.

Vůbec pojem inerciální soustava mi přijde strašně špatně aplikovaná. Jestli není prostor absolutní, proč by měl být rozdíl mezi rotujícím a nerotujícím systémem? Jak si může vůbec někdo dovolit říct něco o pozorovateli, kterému běží čas normálně, zatímco druhému pozorovateli v inerciální soustavě běží čas jinak? To mě vždycky vedlo k závěru, že dilatace času se neprojevuje kvůli rychlosti anebo gravitaci, ale kvůli změně vektoru. Pak by šla snadno aplikovat na družice létající kolem Země (protože ty mění vektor neustále a významně, ač lokálně se zdají být ve stavu beztíže), tak na předměty padající do silného zdroje gravitačního pole - a voilá, na povrchu černých děr čas běží normálně, takže mohou probíhat procesy jako kvantové vypařování, ale padající předměty dopadnou za hooodně dlouho.

Je samozřejmě možné, že se pletu. Jak jsem říkal, moc OTR a SRT nerozumím. Nedávají mi totiž smysl.

0 0
možnosti
JH

J64a93n 66H28r34u85b10e76š

28. 11. 2018 10:49

To je lepší než ten vtip s Fikáčkem a docentkou.

2 0
možnosti
  • Počet článků 310
  • Celková karma 30,45
  • Průměrná čtenost 3149x
Vystudoval chemii (SŠ), kybernetiku, řízení, ekonomii a teorii systémů (interdisciplinární studia - VŠ), je obecně uvažujícím člověkem někde na pomezí mezi přírodními vědami a filosofií. Roky vyučoval filosofii fyziky a virtuální reality na PřF a MFF UK v Praze. Od září 2021 Ph.D. se zaměřením na filosofii fyziky a matematiky. Pracoval jako evropský expert pro "Future Technologies", 7 let pak v jedné z nejvyšších evropských pozic v počítačové bezpečnosti. Momentálně finanční expert na evropské úrovni. V letech 1991-7 byl předsedou společnosti Mensa ČR. Je členem světové vědecké Společnosti pro filosofii času. Absolvent Oxfordského kurzu Filosofie vědy. Více informací zde.

Chcete-li sledovat diskuse v "jeho" skupině, připojte se do Vědecké filosofie & Fyziky (nejen). jfikacek@gmail.com
 
Upozornění: Toto je popularizační blog pro veřejnost, neberte ho tedy jako vědeckou dizertační práci. Někdy je to jen divoká fantazie. Na druhé straně se snaží udržovat jistou vědeckou kvalitu, takže "esoterické" komentáře nejsou vítány. P.S.: Osobně útočné a odborně velmi nekvalitní komentáře, zejména velmi dlouhé, budou mazány.