Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dá se v padesáti naučit anglicky?

Mnohokrát jsem slyšel názor, že pokud se člověk nenaučí nějaký cizí jazyk do třiceti, už se ho nenaučí nikdy. A proto když jsme se přestěhovali s rodinou před tímto mým věkem do Belgie, ani jsem se nový jazyk naučit nesnažil.

V Belgii moje ruština, polština a slovenčina nenašla moc uplatnění. Jediná práce, která se v těchto jazycích a v češtině nabízela byla v call centrech. Ovšem i tam byla podmínkou angličtina nebo ještě lépe místní francouzština či vlámština pro základní domluvu. A těmi jsem nevládl. Takže jsem byl nezaměstnaný, vlastně spíše na "mateřské" s dcerou.

Mimochodem, každý chlap by si asi měl vyzkoušet být delší dobu s dítětem doma. Je to šílený brainwashing. Člověk mentálně degeneruje a trpí. Ženy na mateřské by si zasloužily metál! Bylo sice báječné se s krásnou tříletou dceruškou držet za ruku a procházet se kolem jezírek s labutěmi. Ale ten denní stereotyp je drtivý. Já se vrhnul do HDR focení a úprav fotek ve PhotoShopu apod., abych mentálně přežil (viz fotka níže jako příklad).

Ovšem rodičovská skončila a pak udělala má exmanželka něco, za co jí vždy budu vděčný, přestože je to ex, takže to očividně dobře nedopadlo. Řekla mi: Tak ty jsi v Belgii nezaměstnatelný? Tak jeď do Česka, tam se zaměstnej a posílej nám peníze. Ovšem to bylo pro mě dost nemožné, protože jsem byl vždy s rodinou velmi spojen. Mí rodiče vydrželi spolu a kvůli nám dětem celý život. To mám prostě krvi a nedovedl jsem si proto představit, že budu v Česku sám bez rodiny.

Jedna z mých HDR fotek nazvané "2 věže, pojídající svou matku Zemi".

Tak jsem se nechal přemluvit, že se zkusím naučit anglicky v mém pokročilém věku. Půl roku jsem chodil každý pracovní den na celé dopoledne na intenzivní kurz angličtiny. Intenzivní znamenalo, že jsem byli maximálně 3, často jen dva, někdy jsem byl sám. To se nikam neschováte. Nejednou mi tekl pot po zádech. Poprvé, když jsem se připravenou anglickou větou zeptal, v jakém jazyce nás bude lektor angličtinu učit. A on odpověděl, že v angličtině, protože jiný jazyk neumí. :)

Celá ta půlroční legrace stála 18 tisíc Eur, což bylo tenkrát asi půl miliónu českých. Opět jsem za to vděčný své ex, že je za to dala. Nakonec jsem mluvil sice pomalu nicméně plynně. Ale neměl jsem ještě v tom jazyku sebevědomí. To se změnilo při konkurzu do Europolu. Přihlásil jsem na středoškolské místo, přestože jsem měl VŠ vzdělání.

Při závěrečném pohovoru po úspěšných testech bylo panelu podezřelé, že se hlásím jen na SŠ místo a tak se ptali na důvod. Já odpověděl, že ještě nemám dobrou angličtinu. Jedna paní z panelu se rozlítila a řekla mi: "Mluvíme tady spolu už 10 minut a nevšimla jsem si, že byste v angličtině udělal nějakou chybu." A vyhodili mě, protože jim to nedávalo smysl a vypadal jsem proto podezřele. Ovšem já jsem si řek: "Cože? Já umím anglicky?!!" To nastartovalo mé "anglické" sebevědomí a začal jsem se hlásit na další místa. Asi rok jsem dělal různé konkurzy, většinou jen proto, abych si je natrénoval.

A pak mi pár těch konkurzů vyšlo a já si vybral jeden, který nabízel stálé místo. A ta investice 18 tisíc Euro se za 18 let má práce v Belgii mnohonásobně vrátila. Nevěřte tedy tomu, že se v padesáti letech nemůžete naučit cizí jazyk. Můžete! Jde to dokonce i s tak chabou mechanickou pamětí, jakou mám já. :) A když to dáte, otevře se vám celý svět. Dříve jsem by pecivál, který se bál vyrazit za hranice proto, že se nedomluvím. Teď nemám problém cestovat kamkoliv na světě, protože vím, že vše vykomunikuju. A vím, že bych našel zaměstnání skoro kdekoliv. Tak se nebojte a do toho! Ať je to jazyk nebo IT.

---------------------------------

Další osobní blogy:
Co odpověděla umělá inteligence na otázku "Proč je moje žena chytřejší než já?"Proč se skoro všechny děti ve Francii jmenují stejněJak můj táta svým opilectvím ušetřil Československu těžké desítky miliónů

Autor: Jan Fikáček | úterý 13.2.2024 9:07 | karma článku: 39,61 | přečteno: 7124x
  • Další články autora

Jan Fikáček

Proč jsou izraelská média daleko méně proizraelská než česká?

A nejde jen o izraelská média. USA jsou přece dlouholetý a věrný spojenec Izraele, ale ani ony nestojí teď vždy na straně Izraele. Proč? Proč se snaží válečné tažení Izraele brzdit a volají po příměří?

16.4.2024 v 9:07 | Karma: 36,70 | Přečteno: 3320x | Diskuse| Politika

Jan Fikáček

Tak přece má foton hmotnost!?

Fyzika je úžasná věda, která proměnila celou naši civilizaci. Stačí vzpomenout třeba jen elektřinu bez níž by nebyly počítače, mobily, TV, osvětlení našich bytů atd. Ovšem výjimečně se v ní objeví i dost iracionální tvrzení.

9.4.2024 v 9:07 | Karma: 22,83 | Přečteno: 813x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Solvay institut - Einstein, Schrödinger, Planck, Heisenberg, Bohr atd.

Od roku 1911 se konají Solvayovské konference, kterých se ve dvacátých letech účastnili dnes nejslavnější fyzici jako Einstein, Planck, Bohr, Heisenberg. Tyto konference jsou známé hromadnými fotografiemi nejslavnějších fyziků.

2.4.2024 v 9:07 | Karma: 20,73 | Přečteno: 532x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Nahraďte svou ženu a děti umělou trpělivostí (inteligencí?)!

Tak jo, uznávám, že ženu a děti nelze umělou inteligencí nahradit ve většině případů, ale v jednom by to asi šlo, ne? :)

20.3.2024 v 9:07 | Karma: 24,49 | Přečteno: 875x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Mašínové: Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina!

Film Bratři o skupině Mašínů dostal v sobotu cenu za nejlepší film roku na Českém lvu. Jeho tvůrce na večeru prohlásil, že to byli hrdinové. Tak se pojďme podívat na jejich činy.

11.3.2024 v 9:07 | Karma: 45,75 | Přečteno: 6432x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

  • Počet článků 310
  • Celková karma 30,45
  • Průměrná čtenost 3149x
Vystudoval chemii (SŠ), kybernetiku, řízení, ekonomii a teorii systémů (interdisciplinární studia - VŠ), je obecně uvažujícím člověkem někde na pomezí mezi přírodními vědami a filosofií. Roky vyučoval filosofii fyziky a virtuální reality na PřF a MFF UK v Praze. Od září 2021 Ph.D. se zaměřením na filosofii fyziky a matematiky. Pracoval jako evropský expert pro "Future Technologies", 7 let pak v jedné z nejvyšších evropských pozic v počítačové bezpečnosti. Momentálně finanční expert na evropské úrovni. V letech 1991-7 byl předsedou společnosti Mensa ČR. Je členem světové vědecké Společnosti pro filosofii času. Absolvent Oxfordského kurzu Filosofie vědy. Více informací zde.

Chcete-li sledovat diskuse v "jeho" skupině, připojte se do Vědecké filosofie & Fyziky (nejen). jfikacek@gmail.com
 
Upozornění: Toto je popularizační blog pro veřejnost, neberte ho tedy jako vědeckou dizertační práci. Někdy je to jen divoká fantazie. Na druhé straně se snaží udržovat jistou vědeckou kvalitu, takže "esoterické" komentáře nejsou vítány. P.S.: Osobně útočné a odborně velmi nekvalitní komentáře, zejména velmi dlouhé, budou mazány.