Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mě v roce 1997 inaugurovali za českého prezidenta

před chvílí složil Petr Pavel prezidentský slib a stane se naším vytouženým prezidentem. Po 20 letech budeme mít zase českého a ne ruského prezidenta. Báječné! To mi ale připomnělo mojí vlastní prezidentskou inauguraci.

Že si nevzpomínáte? Ale já si vzpomínám. Bylo to někdy v roce 1997. A bylo to v Mánesu v Praze. Mánes je budova Spolku výtvarných umělců, která je prakticky na Vltavě, kousek do Tančícího domu (viz obrázek níže). Tančíčí dům za ní vykukuje.

Mánes je budova Spolku výtvarných umělců.

Moje kamarádka Daniela tam pořádala módní přehlídku a v rámci ní se předváděly i uniformy hradní stráže od Theodora Pištěka, který je navrhl v roce 1990. Pištěk byl od roku 1990 předsedou výtvarné rady Pražského hradu. Hradní stráž, to jsou chlapi nejméně od 180 centimetrů a modelové taky, takže jim ty uniformy v pohodě sedly.

V polovině přehlídky byla pauza, tak jsem si chtěl jít koupit nějaké to občerstvení. Seděl jsem v první řadě, kam mě kamarádka Daniela posadila, protože jsme spolu pekli soutěž chytrých a krásných dívek Miss Internet. Ale než jsem se stačil zvednout, rozhrnula se opona, na molo vlítla Daniela a ukázala rázdným gestem na mě. Jako že mám naklusat. Zatáhla mě dozadu do zákulisí, kde se převlékaly modelky a oblíkali modelové a oznámila mi, že jsem se právě stal modelem. Tedy asi na 15 minut.

Všichni přítomní modelové byli totiž urostlí, takže se nemohli vejít do prezidentské uniformy. Ale já měl tu správnou Havlovu postavu, tak mě do jeho uniformy Daniela nacpala a já po přestávce vypochodoval na molo. Stal jsem se vlastně na chvíli virtuálním prezidentem.

Připadalo mi to hodně směšné, tak jsem byl při předvádění samý úsměv, za což jsem dostal sprda. Že prej se modelové musí tvářit vážně. Ono taky dělat prezidenta ve skutečnosti nebude až taková zábava. V druhé uniformě jsem se při předvádění už tedy tvářil urputně, tak to bylo prý OK. Nevím, jestli kdy Havel vůbec na sobě svoji uniformu veřejně měl, rozhodně jsem ho v ní nikdy neviděl. Jediný dokument, kde je v uniformě, který jsem našel, je ten níže. Ale je tam v uniformě hradní stráže, kterou mu Pištěk nechal udělat. Marně vzpomínám, jestli jsem byl právě v této. Asi ano. A neměl i jinou? Je tu nějaký znalec, který by měl o vojenských uniformách Havla dokonalý přehled? A potvrdil či vyvrátil mé dohady? Matně si pamatuju, že jsem byl ve dvou.

Ale mělo to ještě dohru, což jsem se ale jen doslechl. Údajně se Pištěkovi nelíbilo, že měl někdo na sobě prezidentskou uniformu. Jak na to zaregoval Havel nevím, ani netuším, jestli se o tom kdy dozvěděl. Ale jeho prezidentskou funkci bych nebral, je to ohromná zodpovědnost. Stačila mi ta uniforma na chvíli.

-----------------------------

A jestli vás zajímají další taškařice z mého života, zkuste se seznámit s některou z dalších:
Jak sbalit mladou krásku, když je vám trochu víc let?Jak sex zvyšuje schopnost řešit matematické úlohyJak vyrobit mrak duhových motýlů"Géniové si vyplňují složenky sami!" pronesla do tichaJak jsem v srpnu 1968 zachránil Československo před ruskými okupantyZastrč ten svůj růžový nesmysl!

Autor: Jan Fikáček | čtvrtek 9.3.2023 14:35 | karma článku: 24,84 | přečteno: 1094x
  • Další články autora

Jan Fikáček

Proč jsou izraelská média daleko méně proizraelská než česká?

A nejde jen o izraelská média. USA jsou přece dlouholetý a věrný spojenec Izraele, ale ani ony nestojí teď vždy na straně Izraele. Proč? Proč se snaží válečné tažení Izraele brzdit a volají po příměří?

16.4.2024 v 9:07 | Karma: 36,70 | Přečteno: 3322x | Diskuse| Politika

Jan Fikáček

Tak přece má foton hmotnost!?

Fyzika je úžasná věda, která proměnila celou naši civilizaci. Stačí vzpomenout třeba jen elektřinu bez níž by nebyly počítače, mobily, TV, osvětlení našich bytů atd. Ovšem výjimečně se v ní objeví i dost iracionální tvrzení.

9.4.2024 v 9:07 | Karma: 22,83 | Přečteno: 813x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Solvay institut - Einstein, Schrödinger, Planck, Heisenberg, Bohr atd.

Od roku 1911 se konají Solvayovské konference, kterých se ve dvacátých letech účastnili dnes nejslavnější fyzici jako Einstein, Planck, Bohr, Heisenberg. Tyto konference jsou známé hromadnými fotografiemi nejslavnějších fyziků.

2.4.2024 v 9:07 | Karma: 20,73 | Přečteno: 532x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Nahraďte svou ženu a děti umělou trpělivostí (inteligencí?)!

Tak jo, uznávám, že ženu a děti nelze umělou inteligencí nahradit ve většině případů, ale v jednom by to asi šlo, ne? :)

20.3.2024 v 9:07 | Karma: 24,49 | Přečteno: 875x | Diskuse| Věda

Jan Fikáček

Mašínové: Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina!

Film Bratři o skupině Mašínů dostal v sobotu cenu za nejlepší film roku na Českém lvu. Jeho tvůrce na večeru prohlásil, že to byli hrdinové. Tak se pojďme podívat na jejich činy.

11.3.2024 v 9:07 | Karma: 45,75 | Přečteno: 6432x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stojí, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:01

Nehoda zastavila v neděli dopoledne dopravu na hlavním železničním koridoru mezi Ostravou a...

Počasí v Česku ovlivní saharský prach, vytvoří oblačnost. Stoupá i riziko požárů

28. dubna 2024  7:47,  aktualizováno  10:32

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Na Pardubicku narazil řidič do patníku, značky i stromu. Nehodu nepřežil

28. dubna 2024  10:13

V noci na neděli zahynul u Sezemic na Pardubicku pětatřicetiletý řidič. Havaroval se svým vozem BMW...

  • Počet článků 310
  • Celková karma 30,45
  • Průměrná čtenost 3149x
Vystudoval chemii (SŠ), kybernetiku, řízení, ekonomii a teorii systémů (interdisciplinární studia - VŠ), je obecně uvažujícím člověkem někde na pomezí mezi přírodními vědami a filosofií. Roky vyučoval filosofii fyziky a virtuální reality na PřF a MFF UK v Praze. Od září 2021 Ph.D. se zaměřením na filosofii fyziky a matematiky. Pracoval jako evropský expert pro "Future Technologies", 7 let pak v jedné z nejvyšších evropských pozic v počítačové bezpečnosti. Momentálně finanční expert na evropské úrovni. V letech 1991-7 byl předsedou společnosti Mensa ČR. Je členem světové vědecké Společnosti pro filosofii času. Absolvent Oxfordského kurzu Filosofie vědy. Více informací zde.

Chcete-li sledovat diskuse v "jeho" skupině, připojte se do Vědecké filosofie & Fyziky (nejen). jfikacek@gmail.com
 
Upozornění: Toto je popularizační blog pro veřejnost, neberte ho tedy jako vědeckou dizertační práci. Někdy je to jen divoká fantazie. Na druhé straně se snaží udržovat jistou vědeckou kvalitu, takže "esoterické" komentáře nejsou vítány. P.S.: Osobně útočné a odborně velmi nekvalitní komentáře, zejména velmi dlouhé, budou mazány.